fredag 4 mars 2011

Ostmackor till kommunen!

Fredagkväll på Fältgatan och helgen står för dörren. Det har verkligen varit fullt ös på jobb hela veckan, men jag gillar när det hela tiden finns att göra och det är roligt när vi märker stor uppgång nu igen!

Nicke är ju sjukskriven denna och nästa vecka och i dag hade han tid hos sjukgymnasten kl 15. Han kom in med grabbarna till mig när jag slutade 14.30 så tog jag dem med mig till Skopunkten. Där blev det två par skor till Markus och ett par till Max. När vi kom hem bakade jag en ny sorts kaka medans grabbarna ritade lite och lekte tillsammans. När Nicke kom hem fick jag en stor bukett gula tulpaner! Jag älskar tulpaner - och min man=)

Markus var bjuden på party i kväll och man skulle klä ut sig. Han gick som bmx-åkare!!
Svärföräldrarna kikade förbi så de följde med på en promenad runt byn när vi lämnat Markus.
Precis utanför vårt hus, på gångbanan, har kommunens killar hållt på hela dagen med vattenläckor. När vi gick förbi var kl 18 och de höll på med ett tre meter djupt hål, dynga, lera, kallt och rått - inte det bästa en fredagkväll med minusgrader.
Max var väldigt imponerad över grävmaskinen och lastbilen som var där och stod länge och tittade på. Jag sa spontant att "vi bor där så vill ni ha kaffe kan ni komma in". Nu kan knappast killarna lämna ett hål på tre meter och gå och fika, vilket jag kunde räkna ut själv;-) så jag gick in och satte på en kanna kaffe, bredde fyra ostsmörgåsar med gurka och skar några bitar av den nybakade kakan och sen gick Nicke ut med hela brickan till dem. Lite värme en kall kväll=) Det var nöjda killar som sen lämnade in brickan och där var inte en smula kvar och kannan var tom....
Nu är Max i säng (20:32) och det är dags för Markus också att komma i säng. Sen blir det soffan, puss på maken och en hyrd film. Undrar så om nackspärr smittar för nu har jag ont i nacken och det hugger till när jag rör mig=(
I morgon blir det utflykt med svärföräldrarna, Ella och Gabriel. Vi ska åka till Hembygdsparken i Ängelhom och ta med fika och varm choklad!

1 kommentar: