söndag 13 mars 2011

Underbara vårhelg!

Vilket vårväder vi har haft denna helgen! Det har bjudits på både sol, regn och plusgrader. I går förmiddag gick i samma runda i skogen som vi tog i fredags. När vi kommer till "träspången" blir det spännande tycker grabbarna, smalt och snirklit (om det nu är ett ord)!


Lite bus mellan brorsorna!


Vid 15 tiden kom David, Susann, Ian och Adina. Vi fikade lite först innan vi sen gick ut med barnen. När vi var lagom frusna så gick vi in och fixade tacos till kvällsmat. Markus och Ian fann varandra och lekte för fullt hela tiden, var inte en lugn stund=)

Vid 20 tiden körde de hem och vi slängde oss i soffan och såg Melodifestivalen - hurra för Eric Saade! Äntligen vann rätt låt tycker hela familjen Johansson, dock hade vi blivit glad även om Danny tagit segern.

I dag vaknade vi till regn och tog en lugn morgon här hemma. Sen körde vi några ärenden och när vi kom hem var det strålande sol igen! En stund på lekplatsen är alltid roligt!


Jag svidade om till löparkläderna sen och sprang grusväg- och skogsrundan. Vi vet inte exakt hur långt det är eftersom det inte riktigt går att köra bil i skogen och mäta.....Men där är skyltat en del i skogen hur långt det är och med lite huvudräkning får vi det till ca 5,5 km. Men svårt att veta exakt. För mig var det en liten seger då jag inte har sprungit så långt innan! Tyvärr har jag fått riktigt ont på smalbenens insida, känns som en kombination av benhinneinflammation och stenhårda muskelknutor=( Har haft ont de senaste gångerna jag sprungit, men försökt att inte tänka på det. Ja, ja....jag vet att det låter dumt, men när jag väl har kommit i gång så blir jag verkligen besviken om jag måste hålla upp en längre tid nu pga det!
Grabbarna var ute och lekte med Nicke under tiden jag sprang, så hela familjen har verkligen varit ute många timmar hela helgen. Underbart - och i eftermiddag kunde vi vara ute i bara fleece=) När vi kom in bakade jag en choklad/banankaka för första gången och det var ingen hit enligt grabbarna - ingen av dem tyckte om den;-)
Nu sover barnen, vi har sett "Solsidan" och snart är det bingen för min del. Min tidiga vecka nu och det innebär att klockan ringer 6. Nicke ska vara hemma med Markus och Max efter som både skola och dagmamma har studiedag i morgon.

4 kommentarer:

  1. Härliga bilder! Ni verkar ha haft en toppenhelg.

    SvaraRadera
  2. Ser ut som en härlig helg!
    Markus gillar väl inte att klättra...??

    SvaraRadera
  3. Det var jättemycket vår i Frankfurt, det lilla vi hann se/känna vill säga, och om våren är i Skåne också så bara måste den ju nå Småland snart!

    Grattis till att du nu har knäckt 5:an! Jag sa ju att det bara var en tidsfråga. :-)

    Dina problem med benen, du har inte tänkt på att det kan ha med skorna att göra? När man springer regelbundet och lite längre så måste man ha skor som är anpassade för ens fötter och löpsteg.

    Så även om det är snällt av Nicke att köpa skor åt dig och de har passat dina fötter hittills så kanske det vore värt, om du nu vill satsa på löpningen, att prova gå till en sportaffär och få hjälp med att prova ut skor själv nästa gång?

    SvaraRadera
  4. Nina - vi har ju nu avhandlat vårt benproblem via sms=)

    Hoppas ni också får vår snart!

    SvaraRadera