fredag 11 mars 2011

Fredag!

Jahapp, here we go again! Helgen för dörren och ännu en arbetsvecka är avklarad. Det är så härlig känsla när jag vet att två lediga dagar med familjen är framför oss och som så många andra helger har vi en del att hitta på=)

När jag kom hem i dag vid 16.30 så klädde jag och Nicke om till löparkläderna, Markus tog sin cykel och Max fick åka i vagnen. Nicke får ju inte springa i och med sin höft, men promenera ska han göra så att han håller i gång ändå enligt läkaren. Men när Nicke går raskt så springer jag nästan i det tempot;-) Nåja, jag gjorde spurter i backarna och intervallträning med högt tempo så flåset kom i gång! Hur roligt som helst att hela familjen kom ut och fick frisk vårluft innan vi gick in för dusch, mat och......
Vi har sett "Ice Age 3" tillsammans och bara myst i soffan innan det blev läggdags för grabbarna. Nu strötittar vi på finalen i "På spåret" och lite lösgodis lär väl åka fram!

I morgon blir det lite städning på förmiddagen, en löprunda för mig och sen kommer Susanne, David, Ian och Adina till oss. Fika, prat, lek och tacos har vi tänkt att ägna lördagseftermiddagen/kvällen åt! Ha en härlig helg mina vänner!

3 kommentarer:

  1. Läser man här tror man ju att du springer varje dag! Du varvar väl med lite annan träning också eller?

    Här fullkomligt ÖSER snön ner idag igen och min löparrunda känns avlägsen, har inga bra skor att springa i sånt här väder, bara vanliga löparskor och de blir ju blöta direkt. SUCK. Så du får nog se till att springa några km för mig också! Deal? ;-)

    Ha en härlig lördag!

    SvaraRadera
  2. Jag springer inte varje dag, men helst varannan. Blev inget varken i onsdags eller torsdags faktiskt=) I dag blir det faktiskt samma runda fast i rask promenadtakt, har lite ont i vaderna. I morgon ska jag dock jogga lugnt igen!
    Blir bara lite magträning också, nu fokuserar jag på löpningen=)

    SvaraRadera
  3. ... Du behövde ju inte springa några km för mig också, det fixade jag själv och det gick alldeles utmärkt i regn och slask. :-)

    Det är bra att styrketräna benen också även om man fokuserar på löpning; utfall, benböj etc. Då blir man starkare, orkar mer och får bättre löpsteg. :-)

    Ha en skön söndag, själv drar jag till Frankfurt om ett par timmar. Kram!

    SvaraRadera