tisdag 14 december 2010

35 års dagen!

Vilken dag! Vet knappt hur jag har förtjänat sådant här firande, vilka nära och kära jag har! Det började mysigt i morse när Markus kröp ner intill mig och gav mig en riktigt lång kram och sa grattis. Nicke började tidigt och var inte hemma när vi gick upp, men på bänken i köket låg det två stora paket till mig. Jag som redan fått jacka, skor och vantar i lördags var ju firad och klar trodde jag=) Men i morse blev det ett par jeans, tre linnen och och en söt topp.

Markus vill göra frukost till mig så jag bjöds på korvmacka och varm o´boy - underbart gott när det är gjort med sådan kärlek=) Sen har dagen rullat på med massor med sms, 59 grattisinlägg på Facebook, telefonsamtal och post. Världens bästa Småländska skickade en bok och tomteskum till mig - snacka om att ha koll på vad jag gillar;-) Tack Nina!! Det stora, svart kortet kom från familjen Sjöström - du är en pärla Johanna!

Efter jobbet köpte jag med mig kinamat hem och Julia gjorde oss sällskap till middagen. Markus kom sen på att han visst ville vara med i morgondagens luciatåg på skolan (de som vill får gå med i tåget sen är det fika i matsalen också och man tar själv med sig det). Så Nicke fick köra på tomtedräktsjakt i kväll med Markus, vilket inte var helt lätt. Men de kom hem med en så lyckan var total!

När jag och Max satt i soffan i kväll så knackade det på dörren och där stod Håkan! Han gratulerade mig med ett presentkort på taimassage och MASKINDISKMEDEL! Underbara presenter=)

Tusen tack alla ni som firat mig på alla möjliga sätt. Det betyder verkligen mycket och hela jag blir varm inombords av all omtanke. Jag är lyckligt lottad, japp...det är jag verkligen!

3 kommentarer:

  1. Du betyder VÄLDIGT mycket för VÄLDIGT många Emilia!
    Sov gott "fölsegrisen"- nu kryper jag ner i bingen iaf.
    Stor kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Haha Håkan är ju för go! :-D

    Tror knappt jag behöver fråga om du är nöjd med firandet? ;P

    SvaraRadera
  3. Det är VI som är lyckligt lottade som har DIG, vännen! <3

    Hoppas du förstod att bok och tomteskum ska avnjutas ihop, som ett slags "nu-ska-jag-ta-en-rolig-och-avkopplande-stund-för-mig-själv"-kit?! :-)

    KRAM

    SvaraRadera