söndag 12 december 2010

Tredje advent!

Vi kom inte i säng förrän vid 1 i natt så det var lite segt att ta sig upp i dag. Grabbarna hade fått något i tomtesäcken på trappan, en miniskateboard (sådan som man leker med i handen) till Markus och playdo-lera till Max. Så bra att tomten vet precis vad grabbarna gillar just nu!

Vid 11 tiden kom familjen Johansson till oss! Äntligen fick vi se Melvin, familjens nytillskott. Louise, Melvin, Micke och Oscar!

Max tyckte det var himla roligt med en så liten kompis!Världens finaste Melvin!
Jag fick paket, tack snälla ni, och vi mumsade i oss lunchen som bestod av samma mat som från buffén i går. Lite fika på det och sen var vi så mätta så vi knappt kom från stolarna! Tack för en mysig söndagsdate, vi börjar bli bra på dem!
Eftermiddagen blev ganska lugn och seg här hemma, Markus var helt slut och humöret var väl inte helt på topp;-) Jag och Max körde en snabb sväng till Ica Maxi och sen bakade jag ett gäng lussekatter medans jag fixade kvällsmaten. Tänkte bjuda på en kombinerad lucia- och födelsedagsfika på jobbet i morgon och Markus ska ha med sig till fika i skolan. Fruktstunden blev "lussekatt-och-pepparkaks-stund" i stället!

4 kommentarer:

  1. ah, sicken liten goding Melvin är, så liten!

    "Slängde ihop ett gäng lussekatter när jag gjorde kvällmaten" WHAT!
    Härromkvällen fick jag för mig att baka - tog så lång tid att jag inte hann göra några fina "katter", utan det blev ett gäng tuttar... Ava satte ett russin på varje bulle.
    Jonas tyckte dom blev jättefina!

    Kram/ Johanna

    SvaraRadera
  2. Tusen tack själva och tack för paketerna :) Så bra bilderna blev.

    Kramar fårn oss alla!

    SvaraRadera
  3. Johanna - det är bara att slänga i jäst, röra lite i färsen, smält smör (står ju ändå vid spisen), duka bordet, i med mjölet....Hänger du med?

    Louise - visst blev bilden på Melvin superfin!

    SvaraRadera
  4. Trevligt med söndagsmys :-)

    Melvin är så söt så! :-D

    SvaraRadera