fredag 31 december 2010

Gott nytt slut!

Många lediga dagar som inneburit ansiktsbehandling för mig, mys med barnen, bråk mellan grabbarna, lek med kompisar, Busfabrikträff med Nina och barnen, storhandling inför helgen, träning, Wiispel och en och annan After Eight!

I går kom fam Olsson till oss! Vi träffades ju inte på julafton som det var tänkt så nu blev det mat och mys hos oss i går kväll. Jag hade gjort kyckling och grönsaker som vi åt i tortillabröd och sen till efterrätt blev det marängsviss! Mina älskade, tokiga syskonbarn:


Kusinerna bytade julklappar!
Markus fick ett gigantiskt målarblock och en "väska" med massor av olika målarsaker!
Max fick bestick, tallrikar och fina "glas"! Sådant han älskar att leka med!
I dag ska vi bege oss till skogen och backarna där nere. Lite pulkaåkning och så ska jag packa med varm choklad och mackor! I kväll ska vi fira nyår här hemma med Ella och Gabriel. Det blir räkor och tillbehör till förrätt, fläskfilé och potatisgratäng till varmrätt och till dessert ska vi prova chokladfontänen med tillbehör!
I dag har jag och Nicke även förlovningsdag, för 16 år sedan bytade vi ringar på en cykelstig här i Gantofta - hur romantiskt som helst=)
Gott nytt år till er alla - ta det lugnt i kväll med raketerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar