måndag 13 december 2010

Lucia

I morse packade jag ner lussekatt och pepparkakor till Markus och följde honom till skolan. Det var luciamys så barnen skulle ha med sig fika i stället för frukt. De har fått se luciatåg i gympasalen och Markus tyckte att första luciafirandet på skolan var helt ok=)

Klockan 16.30 var vi bjudna till världens bästa dagmamma Ingrid för luciafirande. Hon bjöd på en underbart god köttgryta med ris och grönsaker och som om det inte var nog fanns det sen kaffe och kakor. En trevlig kväll med alla barn och föräldrar!

Vår lilla nisse!

Milton var också söt nisse!
Vilken lyx att få komma på middag!
Max och Noa!
Markus tyckte det var mysigt att komma till Ingrid.
Ingrids grabb Robban är fantastisk med alla barnen! Väldigt populär=)
Molly och Max!
Kompisarna varvar ner några minuter vid tvn.
När vi kom hem vid 19 tiden tränade jag i källaren, det gällde att inte doppa rumpan i soffan för då hade jag aldrig kommit i gång igen! Natten till i dag var Max vaken mellan 2-4, sen kunde jag inte somna om. När jag sen väl somnade så vaknade jag när Nicke gick upp kl 5 och Markus kunde inte heller sova hela natten och kom till mig.....Så det blev inte ens 5 timmars sömn i natt. Jag hoppas på lite fler timmar i natt!

2 kommentarer:

  1. Vilken dagmamma alltså! Mysig kväll.
    See you soon! Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Väldigt söta små nissar måste jag säga!

    SvaraRadera