onsdag 8 december 2010

Årets krans & pepparkakshus!

I kväll har jag och barnen fixat årets pepparkaks hus!
Nu återstår att se hur länge Max kan låta bli det.......

Varje år får vi en fantastisk julkrans av Lena! Så här ser årets ut - visst är den superfin!!

Tusen tack Lena - du skämmer bort oss=)

På jobb var det supermycket i dag, ganska stressigt stundtals men jag och Julia ror i land det. Det har blivit ganska många skratt de senaste dagarna när vi flyttat om och gjort lite förändringar här och var. När jag kommer med ett förslag tex på hur en viss sorts transportorder kan sättas och berättar det för Julia - ser jag samtidigt i pärmen att hon precis gjort på samma vis som jag föreslog=)Humorn är kanske låg men det blir gapskratt när vi inser hur lika vi tänker!
När vi kom hem i dag var här en trevlig kille som höll på att sätta upp kakel i köket. Det blev (så klart) supersnyggt!! I morgon kommer han och fogar det, sen ska bara elektrikern komma och fixa med belysningen och Janne ska sätta upp fläkten - sen är köket helt klart!
Nu ska två barn snart i säng och vi ska tränga i hop oss alla tre i Markus säng och läsa några böcker. Just nu är det "Totte" och "Emma" böckerna som Max älskar och Markus tycker det är lite mysigt att höra dem igen, vi läste dem om, och om, och om igen när han var liten.
Ha en mysig onsdagkväll!

6 kommentarer:

  1. Haha ja för utomstående kan den nog verka lite torr men vi har kul iaf ;-)

    Taket ser ut att hålla i år ;P

    SvaraRadera
  2. Ja, roligt har vi! Vad menar du med att taket lär hålla, tror du inte jag kan bygga;-)
    Ha, ha....det krävdes ju två förra året...hmpf.....

    SvaraRadera
  3. Mycket fint pepparkakshus!
    Jag tog sönder nästan hela vårt, det var nåt fuskbygge. Utom taket, det fick Ava sitta och klistra non stop på...
    Bättre lycka nästa år...
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Ha, ha....som jag skrattar Johanna! Förra året rasade vårt tak in - för mycket kristyr gjorde att det mjuknade....man lär av sina misstag!

    SvaraRadera
  5. Wow vilken fin krans! Lena är verkligen superduktig!

    Ett spadygn på tumanhand måste vi absolut unna oss någon gång framöver, det är vi båda väl värda!

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Ser fram emot att få se slutresultatet av köket :-)

    SvaraRadera