torsdag 10 juni 2010

10 års skillnad

I dag var jag och hämtade mitt nya körkort. Det var 10 år sedan jag gifte mig med Nicke och då bytade jag efternamn och fick ett nytt körkort. Det har hänt en del på 10 år=) Från kort, blont hår till långt mörkt! Och jag ser inte riktigt lika ung ut;-)


Det trista vädret har fortsatt även i dag och det känns faktiskt som höst. Vi var inne när jag kom hem och fixade middag, det blev årets första nypotatis och de var välkomna! Sen gick jag och barnen ut en stund innan vi gick in och höll kväll.

Max älskar att se på Playhouse disney och kan sitta långa stunder ibland. Visst ser det mysigt ut med pyjamas på i soffan?
Godingen softar i soffan.....

När Max hade somnat tränade jag magen och Nicke sprang en runda med sällskap av Markus på cykel. Jag sprang i går så det blev ingen konditionsträning för mig i dag. Nu softar även dessa föräldrarna i soffan och "Repmånad" visas på tv. Vilken underbar klassiker!
Fredag i morgon - härligt!

8 kommentarer:

  1. Låter som en skön dag. Härliga bilder på Max, han ser ut att somna vilken sekund som helst. =)
    Repmånad är kult!

    SvaraRadera
  2. Max ser långt ifrån pigg ut :)
    Ja en hel del händer på 10 år men det kan ju vara både på gott och ont :)

    SvaraRadera
  3. Vilken skön bild på den lilla tröttisen!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Jag tycker du ser lika ung ut nu som för 10 år sedan och du är mkt finare i lite mörkare hårfärg än som blond. :-)

    Goa Max, han ser ut som att han när som helst kan trilla baklänges i soffan och däcka av trötthet.

    Ang. träningen; jag vet att jag tjatar men du glömmer väl inte resten av kroppen?! Benen får ju sitt genom löpning och cykling, men ryggen, armarna, axlarna är nog så viktiga att träna. Framförallt för stabiliteten i kroppen men även när man har ett kontorsjobb och små barn att bära på! :-)

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  5. Ja lite skillnad är där allt men fortfarande en skönhet :-)

    Max är alltid söt, kanske inte på nätterna bara :P

    SvaraRadera
  6. Nina - vi kan säga så här: jag tränar även armar och rygg, men inte alls lika ofta som jag tränar magen. Gör en del armhävningar men så sa min massör till mig att det skulle jag inte göra pga där det onda i min rygg sitter. Hon rekommenderade gummiband tex i stället. Måste köpa ett sådant...

    SvaraRadera
  7. Klok massör! Gummiband är suveränt, det använder jag jätteofta. Det blir inte lika ryckiga rörelser som det lätt blir med fria vikter (iaf när man börjar få lite mjölksyra i musklerna) och man kan träna hela kroppen med gummiband. :-)

    SvaraRadera
  8. Lika vacker nu som då. Vilka härliga bilder på Max. Ha nu en super skön helg medfamiljen så ses vi på tisdag :)

    Stor Kram Louise

    SvaraRadera