fredag 18 juni 2010

Där satt den.....

.....första flykten från spjälsängen är ett faktum! I går när vi hade lagt Max så kom han ut i vardagsrummet efter en stund. Han hade klättrat ur sängen! Suck....det blir så mycket svårare när de väl har lärt sig det. Nåja, han höll sig ändå några månader längre än vad Markus gjorde på "sin tid".

I dag är första lediga dagen på 10 sådana. Jag tog semester i dag också eftersom Nicke är hemma ändå med grabbarna också. Jag ska vara ledig hela nästa vecka också och det känns skönt att få en vecka så här i början av sommaren. Sen jobbar jag v 26-27 och har semester 28-29 igen. Nicke ska ha vecka 30 också men då får jag hoppa in på kontoret så att syrran kan få börja sin semester.

I dag ska vi till världens bästa dagmamma på grillning med alla barnen och deras familjer. Ska bli superkul och vi (vår familj och Oscars familj) ska tacka av Ingrid för de fem åren som Markus och Oscar har varit där. Jag har ju turen att få ha Max där i många år till=) Annars hade det varit lite sorgligt att lämna henne.

Min allergi ger sig till känna fullt ut nu och jag nyser och snörvlar för fullt. Halsen och ögonen kliar och jag vill inget hellre än att få klösa och riva!! Dock tänker jag inte låta det hindra mig, det ska bli den långa cykelturen i eftermiddag så vi får röra på oss innan vi ska mumsa på god mat hos Ingrid. I morgon är det bmx tävling hela dagen - TUR att jag kan spela in bröllopet i morgon. Fler än jag som tycker det är roligt att se på alla människor i vackra kläder? Ska bli spännande att se hur Vickan ser ut - eller vad tycker ni?

4 kommentarer:

  1. Ja får hoppas det stämmer att vädret vänder nu :-)

    Bryr mig inte så mycket som klänningarna, men är en händelse man bör se :-)

    SvaraRadera
  2. Nämen, Max!!
    Åh, vad jag fasar för den dagen Tristan tar sig ur sin säng...Haha! Måste dom bli stora så snabbt!?
    Njae...kungahuset har jag inte mycket för! Men jag antar att jag e lite nyfiken ändå, pga media-pådrag förmodligen;=)

    SvaraRadera
  3. Jag hade velat se era miner när grabben helt plötsligt kommer ut ur sovrummet...!

    En liten liten royalist kröp ur mig ikväll och jag såg faktiskt nästan hela konserten från Operan på Tv (Jonas gick in till datan...)
    Håller med att det är kul att se de vackra klänningarna och jag tänker titta på bröllopet imorgon.
    Ha en skön BMX helg och lycka till, till grabbarna!

    Sov Gott - Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Trist med din allergi, hoppas du har bra tabletter som hjälper dig att fungera hyfsat iaf när det är som värst.

    Nja, det där bröllopet lär man ju få se till leda i nyhetssammandrag etc. så det gör inte mig så mkt om jag inte ser det live (ska ju till Jonas och fira honom). Men visst ska det bli lite roligt att se Victorias klänning och hur hon ser ut i håret. Det vore kul om hon INTE har det uppsatt för en gångs skull (men det lär hon ju garanterat ha) för det har hon ju jämt annars - antingen i en tofs eller en stram skolfrökenknut i nacken.

    Vi ses imorgon, jag messar innan vi kör så att du vet att vi är på G!

    KRAM

    SvaraRadera