tisdag 1 juni 2010

Kalla händer och kalla tandborstar!

Ja....vad hände i går? Jo det var jobb som vanligt och sen hade vi en mysig kväll tillsammans här hemma. Efter maten gick vi ut hela familjen i trädgården och vi gör vad vi kan för att försöka få fram sommarkänslan. Men det är svårt när det är så himla kallt och blåsigt!!

Jag sprang 3 km i går och benen kändes som bly. Flåset är absolut inga problem, jag får faktiskt aldrig håll när jag springer men benen kan ibland kännas väldigt tunga sen ibland går det hur lätt som helst. Nåja, jag får vara nöjd med de 3 km det blev, bättre än inga alls=)

I dag har jag och syrran haft det tufft på jobbet. Vi har gjort månadens fakturering och sen gör vi ALLT dubbelt då vi jobbar i två system för tillfället. I morgon ska vi nog kunna börja med vårt nya program helt i våra nya, fina laptops men det är ännu många knutar som ska lösas innan vi är i mål. Nämnde jag att de har hållt på i över två år att bygga det nya systemet? No comment......Tänk om Ica Maxi hade sagt "kom tillbaka om två år så har vi fått in din vara....."

Markus hade fotbollsträning i dag och ösregnet avskräckte inte honom alls. Jag klädde mig i regnjacka, löpartights och keps och Max fick sitta väl inbäddad i vagnen med regnskydd så klarade vi en timme ute. Vi lämnade Markus sen blev det en powerwalk under tiden Markus spelade mellan 18-19. Vi kom nog 15 minuter innan det var slut och under de minuterna när vi stod stilla hann jag bli superkall. Otroligt att man kan bli så stelfrusen och blöt i juni.......Det öste verkligen ner under hela tiden vi var ute och Markus var också genomblöt - men glad ändå!

Tur att jag tidigare i dag hann se vad som fanns i kylen, annars hade det nog tagit tid med Max
tandborstning i kväll! Jag hade nog aldrig letat i kylskåpet.......

5 kommentarer:

  1. Humm vågar man komma och äta hos er nu?? Kanske får maten serverad på badrumsvågen och tandkräm istället för sås ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag har också stått på kanten i ösregn idag. Sitter med en kopp te nu för att få upp värmen. Men bara lugn - i morgon kommer sommaren!

    SvaraRadera
  3. Julia - jag tror inte ens det hade avskräckt dig från att komma till oss och äta i sommar;-)

    Tessan - jag tar dig på orden!

    SvaraRadera
  4. Haha du har så rätt så ;-) Men kanske tur jag ska vara där ensam med... :P

    SvaraRadera