tisdag 29 juni 2010

Het tisdag!

Nu på morgnarna är det sovmorgon i det här huset. Hör och häpna - jag vaknar INNAN barnen! Nu är de verkligen inne i sommarlovstider som innebär senare läggdax och senare uppgång! Inget jag tackar nej till, hellre gå upp närmare 8 än 6=)



Det var inga problem att lämna Max i dag, han vinkade glatt hej då till mig när jag körde till jobbet. De har haft en bra dag där med mys i trädgården, besök på lekplatsen, mumsat jordgubbar och Markus har varit mycket med dagmammans son som är 15 år. Robban hade tagit sig massor med tid med Markus i dag och det uppskattades så klart från Markus håll.



När jag kom hem så blev det bikini på, målning och dopp i poolen innan middagen. Efter maten målade jag lite till och sen blev det dusch med Max. Snacka om sommarlortiga fötter då han också älskar att vara barfota - precis som sin mamma!

Sen vill jag ge dagen blomma till mina fantastiska svärföräldrar. De ställer ju alltid upp för oss på alla tänkbara vis men i dag var de dessutom hantverkare här hemma. De hade kört hit i förmiddags och bytat all panel på ena kortsidan av garaget!! Vilket jobb de hade gjort! Tusen tack för det!

Markus har lekt med kompisen F hela eftermiddagen och kvällen. De har sprungit mellan våra trädgårdar, badat i både vår och deras pool, cyklat, ätit middag hos F och lekt tills klockan var 20.30. Härligt att de kan springa så här fram och tillbaka till varandra och ha så roligt tillsammans. När Markus kom in blev det jordgubbar i soffan *mums*. Vi frossar i dessa härliga bär nästan varje dag!

Jag har lite funderingar inför helgens tävling som är i Kungsbacka. Det är tänkt att vi ska åka dit hela familjen + Ella och bo på hotell från fredag till lördag. Det är träning vid banan på fredagkvällen, sen SM som pågår hela lördagen. Nu ska det bli 27-28 grader där hela dagen, det finns ingen skugga, inga badmöjligheter och det kommer nog bli svårt med Max där. Tufft för alla, men det är svårast för Max. Får se om det får bli så att han och jag stannar hemma, men det känns också trist. Är rådvill=(

7 kommentarer:

  1. Sommartider hej hej sommartider! Guuuud, så varmt det har varit idag!
    Hur trivs Max när det är såhär hett? Ava kör intervaller, först fullt ös och sen
    Slänger hon sig i skuggan och sen på det igen. Gott med sovmorgon!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Max klarar värmen ganska bra tycker jag! Han springer runt i bara blöja eller naken ibland när vi är ute och så badar han lite i sin lilla pool. Härligt att Ava också kör ett högt tempo;-)

    SvaraRadera
  3. Ta med den lilla poolen! Måste väl finnas vatten där? :P

    SvaraRadera
  4. Ha, ha Julia.....jag förstår att du vill ha i väg oss. Men jag lovar att hålla hotell med pool för dig här om vi måste stanna hemma!

    SvaraRadera
  5. Förstår din tvekan inför helgen, det ska ju bli varmare än någonsin hittills i sommar verkar det som och finns där ingenstans att svalka av sig så kan det bli tufft.

    Hmm... Julia har kanske planerat världens brakfest hos er eftersom hon är så ivrig med att få iväg er alla??? ;-)

    SvaraRadera
  6. Ha, ha....Ja Julia ska låna huset när vi är borta. Men jag har sagt att hon får vara här så mycket hon vill ändå även om vi stannar hemma=)

    SvaraRadera
  7. Hmm, ja det kan kanske bli jobbigt för lille Max att vara i den heta solen hela dagen. Det är ju även jobbigt för oss vuxna, så det blir säkert tufft. Men jag förstår att du gärna vill upp såklart. Du får lyda Julias råd att ta med en plaskepool, eller så får Julia helt enkelt ställa in brakfesten... haha.

    SvaraRadera