onsdag 9 juni 2010

Sommarknä och 60-åring!

Grattis älskade pappa på 60-års dagen! På lördag är det party och vi ska med glädje fira dig!



I går lekte Markus med sin "nya" kompis F hela eftermiddagen. De har väldigt roligt tillsammans och det är så bra att han utvidgar sin vänskapskrets inför skolstarten. Efter middagen så cyklade jag med grabbarna till fotbollsträningen och sen cyklade jag och Nicke (Max där bak som vanligt) vår runda i skogen. Det var verkligen tungt i går med alla backarna och sen motvind på cykelbanan hem! Max gillar att sitta där bak, han är nöjd som slipper trampa=)

När fotbollen var slut så mötte jag F´s mamma där och vi gick tillsammans hemåt medan grabbarna cyklade. Plötsligt kör de i hop och Markus far väldigt illa av sin cykel och skrapar upp sitt knä rejält och lite i händerna. TUR att barnen har hjälm och jag blir ännu mer glad över mitt beslut om att själv ha cykelhjälm. En olycka händer lätt!

Markus grät hysteriskt, han har ju en tendens att göra det när han slår sig, men det gjorde så klart superont. När vi kom hem vägrade han först tvätta rent såret men med mycket övertalning och lugnande så fick jag till sist göra rent det. I morse tog vi av plåstret som vi haft på i natt och satte på ett nytt. Då var första sommarknät ett faktum!

4 kommentarer:

  1. Ser fram emot lördag, kommer bli så kul!

    Får se om vi klarar oss från sommarknän ;-)

    SvaraRadera
  2. Ha,ha....SÅ vilt får det inte bli att vi alla går hem med uppskrapade knän!

    SvaraRadera
  3. Så vilt blir det nog inte, tycker ni verkar rätt städade i er familj. Men ni kan ju alltid packa med Salvequick för säkerhets skull. ;-)

    SvaraRadera
  4. Fam Johansson är ganska städade, men resten av släken är dessto mer partyglada=) Jag orkar inte med pappa och Lenas tempo;-)

    SvaraRadera