söndag 6 juni 2010

Vilken helg!

Säger bara WAOW vilken underbar helg vi har haft! Lördagen bjöd på högsommarvärme och vi var inte sena att nyttja den. Markus lekte med kompisar större delen av dagen, det är grannpojken F och grannflickan E som kommer och går här som om det vore en fritidsgård=) Sen går de så klart hem till dem också, dock har ju vi pool så de har varit här en hel del i helgen kan jag lova;-)

Till lunch i lördags blev det pannkakor och när grädden skulle vispas kom Max in och hjälpte till med att slicka rent.....

Vi solade lite, fixade i trädgården och annat mys som man mer än gärna gör i lugn och ro i strålande solsken. Klockan 15 var vi bortbjudna till Molly som hade 2-års kalas. Det var alla barnen som är hos dagmamman som var bjudna, alltså fem stycken. Dax för fika!
Måste visa vilka fina kakor/bakverk som mamma Cecilia hade gjort till barnen!
När vi kom så tog vi våra cyklar och numera har hela familjen hjälm när vi är ute och hojjar runt i skogen! Jag har som 34-åring köpt min första cykelhjälm. Ganska konstigt att det i dag är så självklart med hjälm på barnen, vi hade aldrig cykelhjälm när vi växte upp! Det blev vår runda på 7 km i skog och backar så det var en svettig familj som kom hem. Markus hoppade i poolen medan jag och Nicke fixade med grillat.
I dag har Nicke jobbat 6-15 så i förmiddags körde jag och barnen till mamma/mormor. Vi skulle bli bjudna på pannkakor på "Pannkaksladan" i Höganäs. Max på väg med mormor!
Det är en gård och det fanns bla grisar.
En lekplats fanns också!
Så här såg det ut inomhus i ladan - trä och kristallkronor!
Min lilla cowboy......
.....och min stora cowboy!
Lite tjurridning?!
Supermysigt att få bli bjuden på lunch och umgås med mormor/mamma så här!
Amerikanska pannkakor med glass och chokladsirap. Man fick tre på tallriken men jag och mamma orkade äta vars en!
Max åt korv och pommes - ett säkert kort!
När vi kom hem blev det sol och bad för alla i trädgården. Ella och Gabriel kom ut vid 14 tiden och har varit med oss hela eftermiddagen och kvällen.
Badande kusiner!
Julia kom ut en sväng också och vi åt tacos allihop i uterummet. Markus hade två kompisar här på mat också så det var ett stort gäng runt bordet!

Avslutar med en bild på grabbarna som busade och skrattade gott tillsammans ute i trädgården. Markus sa "mamma, du kommer aldrig få oss i säng....."

7 kommentarer:

  1. Hahaha, skrattar gott åt Markus kommentar. :-D Tack för ännu en fartfylld kväll. :-) Funderar på att köpa en sådan solstol själv och ställa hos er ;-)

    SvaraRadera
  2. Underbar helg vännen! Älskar bilden på
    er fina familj på din startsida!!// Johanna

    SvaraRadera
  3. Julia - kan vara en bra idé, våra kommer vara upptagna;-)

    Tack Johanna!

    SvaraRadera
  4. Härliga helgdagar även i Gantofta ser jag! :-)

    Nu har jag precis hämtat barnen på dagis... Villes feber är tillbaka efter två dagars feberfrihet. :-(

    SvaraRadera
  5. Stackars Ville=( Hoppas det inte blir sämre under kvällen!

    SvaraRadera
  6. En mysig helg!!
    Och det jag naturligtvis undrar är: Fick du dem i säng??
    ;-)

    SvaraRadera
  7. Ja du Tessan, de slocknade till sist;-)

    SvaraRadera