måndag 28 juni 2010

Pensionärer och julbord!

Då var det jobbstart i dag efter semestern och konstigt nog kändes det som att det var väldigt länge sedan jag jobbade. Det måste vara ett gott tecken på att semestern varit bra och inte gått alldeles för fort! Jag lämnade grabbarna vid 8.30 i morse och det blev precis som jag hade väntat mig. Max blev väldigt ledsen och grät när jag gick därifrån. Men då är det verkligen skönt att jag ändå kan köra i väg utan en sten över bröstet, för jag vet att Max har det underbart hos sin dagmamma och han slutar när jag har kört.


Vi hade massor att göra på jobbet i dag, jag var ensam inne på kontoret så körde Julia truck för att hjälpa Christian där ute. Så timmarna gick fort och plötsligt var klockan 16 och jag kunde köra hem till grabbarna. Jag satte mig i solen en stund i bikini och det var förvånansvärt hett klockan 16.30! Det blev ett dopp i poolen innan vi började grilla och åt i uterummet.


När vi hade ätit körde vi till Råå där vi köpte glass och gick en runda i hamnen och tittade på båtarna. Kvällens "höjdpunkt" blev när vi stod i glasskön och vi hade en barnfamilj framför oss som valde glassar och en pensionärsdam efter dem, precis innan det var vår tur. Pensionären var en riktig surkärring och gnällde på barnen som tog lite tid på sig att välja! Pappan i familjen var för rolig och började prata högt med tanten om att "det var ju inte klokt att jag inte hade pengarna framme i heller direkt.....och man måste ju ha bråttom för snart är det mörkt...." Ha, ha....tanten fick så hon teg!


Max var väldigt trött när vi kom hem och efter lite möda och besvär fick jag honom i säng och klockan 21 snörade jag på mig löparskorna och sprang 3 km. Helt underbart i kvällssolen och det var lagom svalt och skönt. Ännu en härlig dag att ha i minnet när hösten kommer - för det gör den fortare än vi hinner säga "julbord".....(såg en annons i tidningen nämligen att det var dax att börja boka julbord på Sofiero slott.........................)

1 kommentar:

  1. Haha kul med människor som vågar "ge tillbaka" :-D

    Julbord... Hemska tanke så här mitt i sommaren :P

    SvaraRadera