fredag 4 juni 2010

Livskvalité

I dag fick jag fint besök på jobbet, mina grabbar kom nämligen på besök med fika. Vi satt ute i solen och mumsade på kanelsnäckor som de hade köpt med till mig, Christian och Bert. Nicke kopplade på släpet som vi lånar i helgen och Markus stannade den sista halvtimmen med mig medans Nicke och Max körde hem.

När vi kom hem så tog vi fram våra cyklar och hela familjen begav sig ut på en lång runda. Vi cyklade 7 km varav 3,5 är i skogen med väldigt mycket backar så vi blev rejält varma. Jag beundrar Markus styrka, han cyklade hela rundan på sin bmx som inte har några växlar! Inte en endast gång han klagade, han älskar att cykla!

När vi kom hem så tog Markus premiärdoppet i poolen - som fylldes i går!


Minen talar väl om ungefär hur många grader vattnet håller!
Den där stegen lär vi få ta i och ur några gånger i sommar med tanke på hur gärna Max klättrar på den...........
Äh, när man väl fått upp ångan är det bara att hoppa i igen, och igen, och igen....
Grillmaster är i gång!
Max myser i kvällssolen på sina små utemöbler, ätandes på kex.....
Får nog ta ett kex till......
Jag och Nicke har röjt i garaget också i kväll och vi skrattade lite gott åt att vi kan tycka det är mysigt en fredagkväll. Vi delade en Baccardi breezer under tiden och njöt åt att vara ute och fixa hela kvällen medans barnen lekte. Två grannbarn har varit här någon timme också och det är kul att Markus har barn så nära sig att de kan komma och gå till varanda så.
Japp, livet ÄR gott.

3 kommentarer:

  1. Trycker på gillaknappen ;-) Meta var också hög kvalité :-D

    SvaraRadera
  2. Det ska va gött å leva...

    SvaraRadera
  3. Markus är och har alltid varit en riktig cykelkille. Återstår att se om Max blir likadan!

    Delade ni på en hel Baccardi Breezer?? Era suputer! Det kan väl knappast ha blivit mer än tre munnar var. ;-)

    Ha en fin lördag!

    SvaraRadera