lördag 19 juni 2010

Fredag & lördag

I går kväll var vi på grillfest hos världens bästa dagmamma Ingrid. Hon och maken bjöd på en supermysig kväll med massa gott. Vi passade på att avtacka henne för de fem åren som Markus och kompisen Oscar har varit där. Grabbarna ger en flaska vin och ett presentkort!
Ingrid får en kram av Markus!
Markus hade oturen att trilla ner från ett träd som han och Oscar klättrade i. Han tappade greppet när han var ca 3 meter upp och landade på ryggen. Han var väldigt tagen efteråt och har haft ont i sin rygg. Han tog det lite lugnare en liten stund men sen var buset i full gång. Dock hade han ont ryggen hela kvällen och vi blev så klart väldigt oroliga för honom=( Max med sina kompisar N och M! De hade kafferep en stor del av kvällen.
Vi bjöds på en fantastiskt god grillbuffé som vi åt på deras uteplats.
Ingrids vackra baksida där barnen älskar att leka!
Vi fick gå in lagom till fikat för det blev väldigt kallt fort och sen kom även några droppar regn.
Lite mys hos pappa=)
En del av gänget!
Markus och Oscar får kram av Ingrids son Robban. Robban är en fantastisk kille som barnen verkligen ser upp till.
Vi hade en kanontrevlig kväll och som vanligt blev vi bortskämda av Ingrid som alltid bjuder stort och gott. Tur att jag har Max kvar i flera år, annars skulle det kännas väldigt konstigt att inte gå dit varje dag=) Vi gick hem vid 21.30 och då sa Markus att det gjorde ont när han cyklade. Inte konstigt när man har landat på ryggen/benen från ett fall på 3 m=(
I dag bestämde vi med Markus att han skulle stå över bmx tävlingen eftersom han har haft ont i sin rygg. Nicke körde till Ängelholm och har tävlat hela dagen, medan jag och grabbarna stannade hemma. Vi var ute en stund på förmiddagen, sen kom Oscar för att leka med Markus och jag fixade pannkakor till lunch. När Max hade somnat satte jag mig på spinningcykeln och tränade medan tvn stod på. Jag har sett väldigt mycket på dagens stora bröllop kan jag säga!
Vilket bröllop som Victoria och Daniel fick i dag! Hon var verkligen vacker och deras känslor lyste så väl igenom alla kameror och ut i vardagsrummen runt om i Sverige. När vigselakten visades så kom det några tårar på dessa kinderna, jag är en känslosam tös och bröllop får alltid mig att reagera starkt. Jag fylls så med känslorna som jag hade på min och Nickes stora dag och när de dessutom har samma psalm som vi hade så blev jag så klar rörd. Sången som Agnes och Björn Skifs sjöng var helt underbar också och inte ens prins Daniels ögon var torra;-)
Vi fick en söt avslutning på dagen då grabbarna var ute klockan 21 och gjorde av med sista energin för dagen. En liten fågel var hur tam som helst (en unge) och fick mat och vatten av Markus och Max!
"Kan pippa prata?"
Max pratade om "pippin" tills han somnade gott strax efter 22........

1 kommentar:

  1. Stackars killen :( Måste blivit en sån chock.

    Men kan tänka mig att det var väldigt trevligt hos Ingrid, wonderwoman. :-)

    SvaraRadera