söndag 7 november 2010

Alla helgons helg!

Mina älskade "helgon"!
I går tog vi en lugn morgon här hemma, lite plock och röj, tvn stod på och Nicke och Markus satt en stund och tittade på skateboard-klipp på datorn. Sen klädde vi på oss och cyklade till Bårslövs kyrka där vi satte ljus på mormor Sveas grav (Nickes mormor gick bort i början av året). Det blev en tur på 4 km och Markus trampade på lika glatt som vanligt trots att det började regna när vi cyklade hem.

Eftermiddagen blev lugn, vi slappade i soffan och såg filmen Bolt. Min hals bråkar och är väldigt tjock, lite svårt att svälja. Någon trist bacill som härjar lite, dock känner jag mig inte "sjuk"så vi får se vad det blir av det.

Klockan 17 var vi bjudna till mamma och Wille på middag. Vi fick en underbar trerätters middag och hade en mysig kväll. Julia tog bilder och de snodde jag från Facebook nyss=)

Nåja, någon bild försvann och jag orkar inte börja om på inlägget...;-)
I dag har jag och barnen varit hos Marie och tittat på lilla Alexander som redan hunnit bli fyra veckor. Vi hade med en underbar fleeceoverall till honom och jag påminns om hur små mina egna varit - var tar tiden vägen? Vi fick god fika och grabbarna tyckte det var roligt att leka på Ellinores rum. Hon höll mest koll på vildarna som for runt;-)
Nu leker Markus med Oscar, Max ska sova middag och jag ska röja lite här hemma. I eftermiddag ska vi vara ute i det underbara vädret! Nicke jobbar 6-15 och sen ska han se på HIF direkt efter jobbet. Nu håller vi tummarna för guld till Helsingborg!!

3 kommentarer:

  1. Vännen, vännen... Himlen är ljusblå idag. Inte ens HIF kan ändra på det.

    SvaraRadera
  2. Hmmm.....vi får väl se Therese! Ha, ha...jag har inte brytt mig om en enda match på hela året och bryr mig kanske inte nämnvärt nu i heller;-) Men guld är ju alltid trevligt....

    SvaraRadera
  3. Trist att du har ont i halsen. Hoppas det släpper snart. Jag kände lite skav i halsen när jag sprang i lördags men det försvann lika fort som det kom (den här gången).

    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera