torsdag 18 november 2010

Öppet hus!

I kväll var vi på Markus skola då det var öppet hus. Vi var en stund i hans klassrum där vi fick titta i hans skrivböcker, se vad de skapat under hösten och kika i hans låda etc. Mormor var också med och blev så klart glad när Markus vid ett tillfälle hade skrivit in "middag hos mårmår" i sin helgbok! Här visar Markus Nicke.....(jag glömde kameran så det blev mobilen utan så bra resultat. Men bättre än inget!)

Markus var superpigg och glad, kameran ljuger=)

En bild som hängde i klassrummet där Markus skrivit "jag blir glad när jag cyklar bmx". Goa killen!

Barnen sjöng i gympasalen och Markus står i vit t-shirt=) Längst i klassen;-)

Max tyckte att han skulle göra precis som han ville, så det slutade med att Nicke gick hem med honom. Mormor begav sig också hem efter uppträdandet, men jag och Markus stannade en stund till på skolan, gick hand i hand och svarade på frågor på tipsrundan. Mysigt att få en egen stund med honom, särkskilt när han är pappas grabb mest hela tiden;-)
När grabbarna somnat såg vi färdigt filmen "Män som hatar kvinnor". Jag har precis läst ut boken och tyckte faktiskt att det var en bra filmatisering. Nu får jag nog be Julia om de två andra filmerna, är alldeles för nyfiken på fortsättningen för att vänta till jag plöjt igenom 600 sidor till!!
Fredag i morgon och det är PRECIS lika mysigt som vanligt!

2 kommentarer:

  1. Vilken fin teckning på bmxbanan - goa killen! Det är mysigt att få titta i deras skolböcker och se vad de pysslar med om dagarna. :-) Ville är också längst i sin klass. Det syns på klassfotot där han sticker upp över alla andra. :-)

    SvaraRadera
  2. Vad fina bilder på Markus!
    Ja vi har nog fått två långa grabbar, Wille är också längst i sin klass.
    Kram

    SvaraRadera