tisdag 2 november 2010

Höstlovstisdag!

Det är ju höstlov denna veckan och tanken var att Markus skulle vara på fritids mån-tors. Många barn är helt lediga, men det är dock många kvar på fritids och veckan är fylld med roligheter. I går blev det tågtur till stan och teater på Dunkers, i morgon är det spökfest och heldag i skogen med korvgrillning på torsdag.

Dock blev vi i går lite sugna på att ta en ledig dag med grabbarna och då fick det bli så! Vi körde till Karlslundsbadet så vi var där i dag när de öppnade. Grabbarna älskar verkligen att bada och det plaskades hej vilt! Tog inte med egen kamera men hittade några bilder att lägga ut!

När vi hade badat så styrde vi mot Mc Donalds där vi åt lunch. I bilen hem somnade Max gott och jag var inte heller långt från ett möte med John Blund. Nu har vi haft två ganska dåliga nätter igen med Max och det tar verkligen ut sin rätt. När vi kom hem så gick jag och la mig en timme på sängen och det var skönt.

Nicke har kört i väg några ärenden nu på eftermiddagen och jag är hemma med Max. Vi får hålla oss inne eftersom regnet vägra hålla upp! Men vi röjer lite, ser på Pingu och myser=)

I gårkväll var Nicke och Markus på innebandymatch i Helsingborg. Det passade bra att Markus kunde få följa med eftersom han inte behövde gå upp så tidigt i dag. Jag tog en date med min kompis i källaren......
Gud vad jag är glad att vi har den cykeln! Det är perfekt att kunna träna hemma på den och sen använda lite hantlar eller köra magträning på golvet. Min tid räcker inte till för att köra till gym i stan och Nicke jobbar ju kväll varannan vecka så det känns som lite utkastade pengar på gymkort. Ska nog damma av min Orbitrek också, den har fått stå i skymundan för cykeln!
Markus är och leker med Gabriel en stund i eftermiddag och när han kommer hem så ska jag nog överraska med pannkakor - är det lov så är det!

2 kommentarer:

  1. Så härligt att ta en ledig dag sådär spontant. Synd att inte vi två är lika spontana på att träffas ;-)
    Saknar er!!

    SvaraRadera
  2. Vi får spontana till oss lite vännen, saknar er också!

    SvaraRadera