tisdag 30 november 2010

Köksbygge dag 1

Vi vaknade till -11 grader i dag så det gällde att klä på oss rejält när det var dags att gå till skolan med Markus. Precis när vi skulle gå kom Janne och hans snickare för att börja på köket! De bar in nästan hela köket på en gång och plötsligt så var hemmet en byggarbetsplats!

När jag skulle köra till jobbet möttes jag av två elektriker som var inringda och tydligen fick de lägga ner lite jobb på att fixa till elen så allt stämde. Härligt att inte behöva bry mig själv om vem som ska ringas in när, det fixar Janne! När vi kom hem efter jobbet såg det ut så här - alla stora delar är på plats, även om det så klart är mycket jobb kvar=)

Luckorna är inte helt släta som det ser ut på bilderna och jag lovar - diskmaskinen är inte grön...
I morgon får vi förmodligen in ugn och spishäll och vvs-killen ska komma och fixa med vatten och diskmaskin. Det är ju kakling och annat jobb kvar, men redan nu ser vi vad vi kommer att kunna förvänta oss och vi är MER än nöjda!
Det blev smörgåsar till kvällsmat i går och i kväll slog vi till med pizza. Världens bästa dagmamma har lovat mig ett lass pannkakor med hem i morgon när vi hämtar Max - vilken service!
Min hosta hänger kvar, den är den mest envisa jag någonsin åkt på. Konditonsträning är helt uteslutet men jag ser till att ta några minuter varje kväll på magmaskinen - måste få röra lite på mig! Nu ska jag och Nicke se del två på filmen "Flickan som lekte med elden" - tack syrran för att vi får låna dessa filmerna!!

4 kommentarer:

  1. Wow wow wow!!
    Kommer bli supersnyggt!!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Ser bra ut!

    Tycker ni ska behålla skyddsfilmen på diskmaskinen ;-)

    SvaraRadera
  3. Super fint kommer det att bli, längtar tills vi kan ses :) Krya på dig nu vännen!

    Kram Louise

    SvaraRadera
  4. -10 till -12 grader har vi dagtid, här var det -19 i morse! DET var kallt vill jag lova!

    Köket blir kanonsnyggt! Bra val av allt!

    SvaraRadera