onsdag 17 november 2010

Brandövning kl 6.00?

I mitt huvud ser det ut ungefär så här efter min dag på jobbet...........
Jag började min dag med att sitta 3 1/2 timmar vid en liten dator, i en liten arbetsbod på Kemiras industriområde för att lära mig ett annat containerprogram. Vi ska samarbeta med en annan containerdepå som ska lägga ner i Helsingborg och därför måste vi lära oss deras system som nu finns i våra datorer. Min "mentor" är en härlig kille på 50+ som är glad, pratar högt och mycket=) Jag fulltankades med siffror och när jag kom till vårt kontor vid 13 tiden så gick det runt rejält i huvudet! Men det ska nog hamna på plats efter lite tid då jag jobbat i systemet!

Natten till i dag bjöd på tysta barn, men det ska ju inte vara allt för bra någon natt så jag blir bortskämd. Därför blev det nerkissad Max vid 4.30 (han sov igenom blöjbytet!) och sen kl 6 så var det dags att byta batteri i brandvarnaren tydligen....PIIIIIIIP......PIIIIIIIIIIP....... PIIIIIP!! Bara att gå upp, klättra upp på en stol och ta ner den........*jäsp*......

I kväll blev det lite träning på Orbitrek och circle pro maskinen. Min hosta har inte gett upp, så det var tuffare än vad jag trodde! Men jag körde lite blandat och varierade 3 min orbitrek och sen 2 min magmaskinen och så höll jag på ca en halvtimme. Men det är skrämmande att det har tagit så hårt på min kondis=(

I morgon är det Öppet hus på Gantofta skola och vi ska så klart dit med Markus. Även mamma/mormor ska med så Markus får visa upp hur det ser ut där han går om dagarna! Tydligen har de något uppträde vi ska få se, men Markus har inte yppat några detaljer;-)

1 kommentar:

  1. Åh vilken bra bild på hur det kan kännas i skallen efter en dag alltså!
    Ha det kul på Öppet Hus dagen!
    Kram Johanna

    SvaraRadera