tisdag 23 november 2010

Tomteskräck?

Vilket ruskväder det har varit i dag hela dagen! När jag hämtat grabbarna så gick vi in och pysslade med lite av varje. Jag och Markus fixade årets adventsljusstake och så här fin blev den!


Jag och Max tog ett träningspass i källaren medans Markus låg i soffan och såg på tv. Det blev orbitrek och magmaskinen om vartannat och lite armhävningar. När vi i helgen skulle bära ut köksbänken så blev jag varse om hur svag jag är;-)

Efter middag och disk så blev det soffan och mys med pop corn/chips för grabbarna. Vi satte på en julfilm och den rullar för tillfället medans jag har datorn i knät.
Max tycker att tomten i filmen ser lite skrämmande ut! Han vill se men ändå hålla för lite. Han gjorde på samma vis i söndags på julskyltningen när han såg tomtar där;-)
Nicke jobbar kväll denna veckan så det är jag och grabbarna som får ta kvällarna tillsammans. I går var Nicke dock ledig och då var vi hos Håkan, Hannah och Sarah. Lite försenat födelsedags firande som var supermysigt. Tack för en trevlig kväll!

5 kommentarer:

  1. Åh så söt Max är! Ava gillade tomten sådääär i helgen på Lisebergs Julmarknad. Hon puttade fram sin farmor och sa "Gå du farmor"
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Åh, goa Ava! Du, nu får vi styra upp en träff så det blir av.

    SvaraRadera
  3. Maxen då! :P
    Tror jag får utveckla den där kuddideén... ;-)

    SvaraRadera
  4. Så söt Max är där han sitter och "tjuvkikar" under armen. :-)

    SvaraRadera
  5. Åhhh vad jag gillar er adventsljusstake, jätte fin. Fina pojkar har ni oxå :-) Båda mina kids är jätte nyfikna på tomten men ändå så rädda, ser nästan ut lite som Max när han gömmer sig där bakom sin arm ;-) hihi så söta
    Kram jenny

    SvaraRadera