lördag 27 november 2010

Lördags snö!

I förmiddags begav vi oss till pulkabacken så fort frukosten var nere. Det lyser lite grönt här och var men det hindrar knappast oss skåningar! Det var -6 när vi gick ut och blåste mycket, så vi var rejält påpälsade när vi gick ut. Max skulle själv dra sin pulka till backen!

När vi kom in 1 1/2 timme senare blev det lunch och lite mys. Markus har blivit riktigt förkyld och han kröp upp i soffan med både fleece och filt! Vi trodde han skulle få feber men det är nog "bara" förkylning och hostan som startar upp=( Jag hostar fortfarande en del trots medicinerna, dessutom blir jag både skakig och får hjärtklappning av dem. Hoppas det lägger sig snart i alla fall och att inte resten av familjen blir sämre.

Lite mer köksdemolering har vi hunnit med, det börjar se riktigt trist ut nu här hemma - men den som väntar på något gott!

Nicke har i eftermiddag kört till Göteborg med Håkan och tjejerna. De ska se när Nickes kompis Mats går match i kväll. Ni som sett Ultimate fighting på tv vet hur det ser ut när de bankar på varandra i en bur....

Mats kommer alltid ha en speciell plats i mitt mammahjärta då han var den första som höll Markus på bb när han var nyfödd. Han kom och hälsade på i hisshallen och medans vi åt där så satt han med Markus i sin famn=) Stor, stark fighter med liten bebis i famnen - speciellt minne! I kväll håller jag tummarna för honom!
Jag och grabbarna har varit inne hela eftermiddagen och kvällen och tagit det lugnt. Nåja, lugna har väl grabbarna knappast varit men snöstormen som drog in och lite halvkrassliga som vi är så fick det bli så. Nu i kväll ser det ut så här på verandan:
Dags att få barnen i säng och sen en lugn stund i soffan. I morgon ryker hela köket som är kvar och vi ser fram emot alla middagsinbjudningar vi kommer få nu när vi blir kökslösa;-)

3 kommentarer:

  1. Har du fått Lepheton? Jag blev superskakig och hade hjärtklappning och sömnsvårigheter när jag tog den. Går det inte över, be om att få min superduperbraiga cociliana i stället. Vet dock att vissa reagerar på den också, men jag blev "bara" dåsig och sov som en stock. Och du har ju testat den redan. Hoppas du snart blir bätte vännen. Och Mackan också <3

    SvaraRadera
  2. Jag har fått både Mollipect och Lephton, det är Lephton som ger mig hjärtklappning också! Sen får jag kortinsontabletter också som jag tar lunchtid, de gör mig också skakig. Men det ger sig väl hoppas jag=)

    SvaraRadera
  3. Jag håller med er om att man blir skakig av Lepheton och det var dessutom den jag fick gallbesvären av tidigare i veckan så den väljer jag helst bort om jag kan.

    Krya på er!!

    SvaraRadera