tisdag 9 november 2010

Hostigt firande!

Host, host, host.....så låter jag för det mesta nu! Halsen har inte blivit sämre men däremot hostan, den blir bara värre. Det är som värst när jag ligger ner så de senaste nätterna har inte bjudit på mycket sömn. Lägg sen till Markus som skriker av drömmar kl 1.45 i natt, det fick hjärtat att slå dubbelt, kunde inte somna om och låg där och hostade=( När jag började bli trött och såg att klockan var 3.30 så började Max.......no more comment.......

I går däremot hade jag en supertrevlig kväll med Agneta och Eva! Vi är gamla klasskamrater som ser till att hålla kontakten och träffas lite då och då. I går hade vi all anledning att fira lite extra eftersom Eva har besegrat sin cancer!! Jag är så full av beundran över hur hon har hållt humöret uppe, visat en enorm styrka och kämpat på sen i våras. Vill bara hoppa högt av glädje, det slår mer än vilken lottovinst som helst!!

Vi åt gott och pratade hur lätt som helst bort flera timmar. Tusen tack tjejer för en rolig kväll, det får vi snart göra om!

När jag kom hem var det lugnt på F-gatan, grabbarna sov och huset var tyst. Det är lite konstigt att Max alltid somnar snabbt och lätt om jag inte är hemma.....hmmmm....för är jag hemma ligger han och ropar efter mig långa stunder!

I dag var en stor dag för Markus (och hans hönsmamma) för han gick själv till skolan i morse! Vi bor ju bara ca 100 meter från skolan, men vi går alltid med på morgonen och lämnar. I morse föreslog han att han skulle gå själv och jag kan ju ärligt säga att det underlättar enormt för mig och Nicke då vi måste klä på Max, ta ut vagn och ta med honom. Markus var superstolt, vinkade glatt och sa stolt hej då! När han hade gått, tog jag på mig jackan och ställde mig och tittade när han gick på gångvägen till skolan - inget jag kommer att berätta att jag gjorde;-)

3 kommentarer:

  1. De blir stora snabbt våra små. Själv har jag en cool kille och en lite ledsen tjej här hemma!

    SvaraRadera
  2. Härligt att få fira en sådan händelse!!
    Tror att Max beteende är en hint att du ska ut på stan och ha egentid lite oftare ;-)
    Hoppas hostan blir bättre, vännen. Annars ska jag ge dig lite jäklarihoppethostmedicin när ni kommer ner ;-)

    SvaraRadera
  3. Tack själv söta du! Riktigt nice att bara äta & prata.=) KRAM

    SvaraRadera