onsdag 21 april 2010

Blivande 6-åring

Nästa lördag den 1 maj är det dax för Markus att fylla 6 år! SOM han längtar och önskelistan började han skriva för flera veckor sedan. Jag älskar att planera hans födelsedag, allt från presenter till godispåsar för det är så underbart att se honom så glad=)

På födelsedagen ska det vara stort kalas för hela våra stora familj och det innebär ca 28 personer på mat. Markus har önskat tacobuffé och gröna tårtor så det får det väl bli!
En ny cykel står högst på önskelistan och jag tror att han kommer bli väldigt lycklig när han får se vad vi har köpt=) Givetvis ska det bli fler paket, det är ju MÄNGDEN som räknas än i den åldern;-) På söndagen ska han ha barnkalas och sen lär vi väl behöva ha en veckas semester!

Då backar vi till i går, vad hände då? Not much! Eller jo, det gör det ju alltid med barn, middag, läggning etc. Jag tog ett pass på spinningcykeln när Max hade somnat och det blev 27 intensiva minuter innan Max vaknade och skrek efter mig. Nåja, alltid några kalorier som försvann hoppas jag=)

I dag ska Nicke och Markus träna bmx om vädret tillåter det i kväll. Jag tänker försöka komma ut och gå en runda eller så får det bli spinningcykeln i dag med. Nu känns det inte som om jag KAN gå ner i vikt för det rör sig ICKE på vågen, så jag får väl se det som att jag inte går UPP i vikt i alla fall!

4 kommentarer:

  1. Använd måttband.. Med tanke på din träningsdos förbränner du fett samtidigt som du bygger muskler och muskler väger mer än fett.. Så mät istället och se att det minskar på det sättet ett litet tips från en fd träningsnarkoman

    SvaraRadera
  2. Det är kul att fylla år! Jag tycker det är (nästan) lika roligt fortfarande. Och grön tårta är supergott!

    SvaraRadera
  3. Tycker du ska sluta stirra dig blind på den där vågen - mät istället om du nu "måste" se något resultat (dvs. om det inte räcker med att/hur det känns :-)).

    SvaraRadera
  4. Fick ett jättekonstigt felmeddelande när jag försökte skicka min kommentar så jag provar igen. Skit i vågen! Mät istället om du nu måste kunna SE ett resultat också, dvs. om det inte räcker med att/hur det känns. :-)

    SvaraRadera