fredag 30 april 2010

Ur barnamun

I går när jag hämtade Markus och kompisen Oscar så kom Oscar till mig och gav mig en maskrosblomma. Sen går han bort till en annan mamma, som hämtade samtidigt, och sa:

"Tjejer gillar blommor....."

Oscar har förstått hur man gör med tjejerna (och lite fjäsk kanske för att han skulle få följa med hem och leka;-)

I går kväll när jag hjälpte Markus att borsta tänderna (och stod i träningsbyxor och en sportbh) så säger han:

"Mamma, din mage ser ut som en karamell. Eller nä.....en jordglob! Hade jag haft en så stor mage hade jag trillat....."

Hmm.....jag kan tycka att min mage är lite trist efter mina graviditeter men trillar gör jag i alla fall inte=)

5 kommentarer:

  1. Ha ha, goa Mackan! Hade man fått en sån kommentar om magen av någon annan än sitt älskade barn så hade personen i fråga åkt på en rejäl vänster (iaf från mig), men när det kommer från ens barn så låter det bara sött!

    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  2. Ha ha, Oscar frågade mig häromdan om jag hade en bäbis som växte im min mage???Min reaktion blev: Nej, absolut inte.....Dom e skojiga dom "små":-)

    SvaraRadera
  3. Hahaha, barn är så härliga med sina kommentarer! Min "favorit" som kom ur Filips mun när han var sisådär fyra år är "Mamma- dina boppar är platta" Jaha du, tack för den ;)

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Ja, som du vet fick jag ju kommentaren att mina bröst sitter på magen. Det sägs att av barn och fyllehundar får man höra sanningen. Hmpf!

    SvaraRadera
  5. hhihihihihi! han e go han :0)
    kram Helen

    SvaraRadera