söndag 18 april 2010

Möhippa!

I går var det dax för möhippa och svensexa för våra goa vänner Daniel och Helen. Jag fick börja morgonen med att köra barnen till pappa och Lena. Där skulle de vara hela dagen och sen framåt kvällen skulle de köra hem till oss och lägga dem hemma. Vi tjejer möttes upp klockan 11.30 för att sen köra hem till Helen och överraska henne!


Svärmor var på plats för att "hålla henne hemma" innan vi kom!

Givetvis måste bruden bära slöja, eller hur?
Så var det dax att börja med lunch!
Hela svarta gänget! Fanns en liten tanke med det hela eftersom man syns bra i vitt på Laserdome....Helen fick givetvis inte ha svart på sig!
Supergott och mysigt att börja en härlig dag så här!
Dax för spel 2x20 minuter på Laserdome. Där spelar man med laservapen och bär en väst som blinkar. Sen gäller det att springa runt i en mörk lokal och träffa RÄTT motspelare. Massor med adrenalin och man känner sig som Bond kan jag lova!

Hmmmm....hur bra (dåliga?) var vi?
Lagom svettiga körde vi till relaxavdelningen på Aktiverum. Där dukade vi upp grönsaker, dipp, chips och god dricka, slappade i sköna stolar, badade bubbelbad och det fanns även en kallbadtunna som alla testade - shit vad iskallt vatten det var!
Jeanette vet hur en bra kvinna reder sig!
Johanna, Jeanette, Jessica, jag och Marie!
Det går hur bra som helst att dricka alkohol direkt ur flaskan eller ur plastmugg.....
En fördrink på Helsing=)
Dax för middag på Le Cardinal.
Jag åt fläskfilé med murkelsås och stekta champinjoner........underbart gott!
Världens roligaste Jessica & jag!
Johanna & Julia!
Blivande bruden som jag är SÅ glad för att äntligen ha fått till Skåne!
Sen hamnade vi på Grand och pianobaren! Många låtar önskades - undrar dock vad övriga Helsingborgare tyckte när vi önskade "Stockholm i mitt hjärta" till vår Stockholmsbrutta?
MÅNGA skratt......

Vi hade en fantastiskt rolig och mysig dag. Stort grattis till Danne och Helen, vi önskar er all lycka till med bröllopet nu!
Nicke hämtade upp mig i stan när han var på väg hem från svensexan och vi var hemma lite efter 22 tiden. Då satt pappa, Lena och Markus i soffan och tittade på tv. Barnen hade haft en toppendag med mycket bus & lek, simskola för Markus med morfars hjälp och sen körde de och köpte pizza med hem på vägen till oss. Max hade somnat gott med lite mys på sängen med Lena och det hade gått bra. Tusen tack kära pappa och Lena för att ni ställde upp hela dagen - guld värt för oss och barnen=)
I dag har jag varit ganska trött eftersom Max har en envis hosta på nätterna. Vi var ute en lång stunde på förmiddagen och sen slängde jag mig på soffan en stund när Max sov middag. När han vaknade var han helt slut och hade inte sovit tillräckligt så han bara skrek och grät. Han kastade sig på soffkanten och fick en stor fläskläpp med massor med blod som resultat=( Det blev en timmes mys sen i soffan, han rörde sig inte från min famn utan bara vilade. När han kvicknat till gick vi en liten runda med vagnen och Nicke och Markus stack och tittade på lite cyklar. De plockade upp Ella och Gabriel så vi har ätit tacos tillsammans. Nu är hela gänget, utom jag och Max, och tittar på fotboll här i Gantofta. Nu ska Max i badet och sen blir lite soffmys innan denna helgen är slut!

8 kommentarer:

  1. Så roligt ni ser ut att haft:-) Tack för idag:-)

    SvaraRadera
  2. Jag blir tokig på att den lägger i hop texten trots att jag gör mellanrum! Även om jag går in och redigerar en gång extra så blir texten kompakt....!

    SvaraRadera
  3. Det syns verkligen att ni hade roligt, man kan nästan "höra" allt skratt genom skärmen! :-)

    Du ser ju lite slirig ut på fotot med plastmuggen så det var nog tur du åkte hem tidigt. ;-)

    SvaraRadera
  4. Åh vilken härlig dag:=)

    SvaraRadera
  5. Tack för en otroligt rolig dag!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  6. Ja det var en underbar dag! :-D Kanske tur man körde ;-)

    SvaraRadera
  7. Låter/ser ut som en trevlig dag :)

    SvaraRadera
  8. TACK TACK TACK TACK TACK och återigen TACK för en fantastisk möhippa!!!!!! Det är en dag som jag kommer att bära med mig hela livet! Jag är såå lyckligt lottad att jag har alla er fantastiska människor här i Skåne - ni är världens bästa!!

    Emilia, du är en underbart fin vän som jag håller väldigt kär!

    Kram! :)

    SvaraRadera