söndag 11 april 2010

Utesöndag!

Då har vi avverkat ytterligare ett 6 timmars pass utomhus i dag! Helt underbart att kunna vara ute båda dagarna hela helgen, det gör gott för själen. I förmiddags kom Therese, Hannes och Lova till oss. Nicke har varit på kurs även hela dagen i dag så det var mamma-barn-mys på hög nivå som gällde!

Nere i Råådalen möttes vi av herr och fru Anka!
Markus och Hannes på upptåg i skogen, redo med svärd!
Min lilla skogsmulle=)
Max älskar att få utforska på egen hand....
Lova tränar balansen med lite hjälp av Therese.
När det var dax för korvgrillning var Lova noga med att tala om för Max vad som gällde och styrde upp det hela=)
Ett korvbröd i handen och grabben är nöjd.
Lyckades få barnen att stå stilla några sekunder så vi fastnade alla tre på bild!
När vi kom hem från skogen somnade både Lova och Max i sina vagnar, Markus och Hannes lekte för fullt och jag och Therese kunde sitta i solen på framsidan och prata. Vi åt glass och Lova fick även sina paket eftersom lilltjejen som älskar rosa numera har fyllt tre hela år. Tusen tack för en härlig söndag!
När våra gäster hade kört hem så höll vi oss ute en bra stund till. Vi var på studsmattan alla tre och sen började vi fixa lite inför kvällsmaten och det blev premiärgrillning när Nicke kommit hem. En superhärlig helg är slut och jag kan ärligt säga att jag ser redan fram emot nästa!
Always on the run!

3 kommentarer:

  1. Åh, dina bilder är också jättefina!
    Det har verkligen varit en superbra söndag. Tack, vännen!
    Lova tittade lite på fotona som jag tog och sa: Jag vill hem till han nu (och pekade på Max).
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder! :-D Ser fram emot grillningar som komma skall ;-)

    SvaraRadera
  3. Känner igen den där skogen och att toppa en dag där med korvgrillning är verkligen nice! Fint foto på dig och grabbarna, ni körde blå klädkod i söndags eller? :-)

    SvaraRadera