fredag 16 april 2010

Kulig torsdag!

Ser att jag har slarvat lite med bloggen, brukar inte gå dagar utan inlägg! Dock är det vädret som är anledningen till detta, för vem vill gå in när solen skiner som bäst?


Nicke har vabbat med Max eftersom hans förkylning och hosta har hållt i sig. Jag kom hem vid 15 tiden i går och då gick vi ut i trädgården en lång stund. Sen tog hela familjen en rask promenad, Max i vagn och Markus på cykel. Vi hamnde till sist på lekplatsen och där fick Max gungat och åkt rutschkana medan Nicke och Markus spelade kula. Markus har haft lite kulor i en låda men aldrig riktigt använt dem. När han nu fick massor, nya fina av Hannes i födelsedagspresent (inklusive kulpåse) så var det väl dax att testa! Nicke visade hur man gjorde olika banor i sanden och de spelade en lång stund. Tänk, vi spelade kula massor när jag var liten men nu för tiden ser jag aldrig någon som gör det.


Vi gick inte in förrän klockan var 18 och då beställde vi pizza och hade fredagsmys på en torsdag. I kväll ska vi nämligen bort, Nickes storasyster fyller år och det vankas kalas. Resten av helgen är ganska obokad och vi hoppas på mer fint väder. Nu börjar solbrännan synas i ansiktet och tar jag av mina ringar så ser jag fortfarande ringmärkt ut - DET är ett gott tecken på en fantastisk vårvecka!

3 kommentarer:

  1. Vi spelade också kula när vi var små, kom ihåg att vi hade ett stort sand/jordområde på skolgården, intill husväggen, där vi höll till.

    Barnen börjar bli solbrända här men inte jag... Jag bara jobbar och sliter... Hoppas på en fin helg så att även jag får lite färg på kinderna!

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt att solen ger lite färg på näsan :-)

    Så roligt att Markus tycker om kulorna. Här spelas det ganska mycket kula, både på skolgården och på förskolan, men även hemma. Hannes gillar att sitta och sortera och räkna sina kulor.

    Hoppas ni får en fin helg.
    Kram till hela familjen!

    SvaraRadera
  3. Undebart med solen, den gör oss så glad:-)

    SvaraRadera