lördag 3 april 2010

Påsken so far!

Påsken har hittills bjudit på promenader och cykelturer med barnen, biobesök för mig och Markus, mycket utomhuslek, städning, skoinköp till Max, lek med kompis för Markus del, joggingtur i skogen för både min och Nickes del, god mat och påskägg på trappan=)
I går var jag och Markus på bio och såg "Alvin och gänget 2". Det var mysigt att få vara själv med Markus några timmar och han gillade verkligen filmen=)
I morse tog vi ett städryck här hemma och redan klockan 9 ville Markus ut och leta efter påskägg från påskharen. Tyvärr hade påskharen inte hunnit lägga ut dem så tidigt men när Markus kom tillbaka till trappan så låg de plötsligt där!!

Max fick "kla" i sitt ägg = choklad.
I Markus ägg fanns godis OCH två tjugolappar!

Markus har lekt med Oscar flera timmar i dag och de ritade bla med gatukritor.....
.....och Max ritade också!
Vi har fina krokusar till Max stora förtjusning!

Max älskar "bommor"och är gärna i rabatten=)

Gäller att ha tungan rätt i mun när man målar ägg!
Max målade också ägg och sen släppte han det på golvet=)
Markus dukade bordet, duk på fel håll och alla sakerna på en rad - DÅ är det fint=) Vi har ätit sill, ägg, bröd, räkor, gubbröra, köttbullar och prinskorvar. Julafton? Midsommar? Just det....PÅSK!

Vi njuter av ledig tid med barnen och vädret har visat sin bästa sida hela dagen. Jag sprang en runda i skogen och blev faktiskt riktigt stolt över mig själv då jag sprang längre än jag trodde jag skulle orka! Fint väder lockar absolut fram ännu bättre träningssidor hos både mig och Nicke=)

Nu ska Max sova, dock står han och ropar "MAMMA" allt vad han kan i sin säng.....får gå in och sitta där en stund tills han somnar. I morgon ska Nicke jobba och jag och barnen ska hälsa på mormor och Wille! Ha en fortsatt trevlig helg!

4 kommentarer:

  1. Jag hoppas att ägget var riktigt hård kokt innan det träffa golvet. Ha en skön påsk! Mvh spaen

    SvaraRadera
  2. Ha, ha....det var välkokt Spaen! Hoppas du också har en bra Påsk! Var länge sen du var inne hos mig på jobb=)

    SvaraRadera
  3. Det låter som en ljuvlig påsk :-)
    Vi längtar efter er!!

    SvaraRadera
  4. Mysig påsk ni har haft så långt som blogginlägget sträckte sig. :-) Härligt med massa vårblommor överallt!

    SvaraRadera