tisdag 6 april 2010

Måndag på en tisdag!

Då var det dax att bege sig till jobbet igen efter en härlig långhelg hemma med familjen. Jag lämnade grabbarna ca 8.20 hos Ingrid och det gick lika bra som alltid. Det springer in med glädje båda två och frukosten stod framdukad som vanligt. Kommer i håg att Markus kunde ofta vara lite ledsen när han var mindre och det var dax att lämna efter tex en långhelg hemma med oss. Han blev alltid extra mammig när vi varit hemma mycket tillsammans.

När jag kom till jobb så körde Julia hem! Hon har en hemsk hosta så det gynnade oss båda att hon körde hem=) Krya på dig sys! Jag hade ganska mycket att göra hela dagen och plötsligt var klockan 16 och det var dax att köra hem till familjen igen.

Nicke och Max var ute på framsidan när jag kom hem och Markus var och lekte med en kompis i gatan. När Markus kom hem visade han stolt upp gluggen - första tanden är tappad!! Han hade inte märkt det själv i dag utan det var Nicke som såg det när han hämtade honom! Markus svarade att de hade ätit kotletter till lunch och det var nog då han hade tappat/svalt den....! Tyärr kan ju inte tandfen lägga en peng då enligt Markus, för hon vet ju inte att den är tappad. Men han tyckte att vi skulle ge honom 10 kronor i stället;-)

5 kommentarer:

  1. I´ll do my best! :-) Helt underbara lockar Max har i nacken!! :-D

    SvaraRadera
  2. Han är bara så gullighar glimten i ögat

    SvaraRadera
  3. Jag tänkte fråga i mailet idag om Markus hade tappat någon av sina lösa tänder ännu - och så hade han det! :-) Smart av honom att gå på föräldrarna direkt utan att ta svängen via tandfén. ;-)

    SvaraRadera
  4. Hannes tand sitter fortfarande där den sitter. En seg rackare...
    Skönt att Markus är om sig och kring sig och ser till att inkassera trots att tanden är borta :-)

    SvaraRadera
  5. GRATTIS Markus till första tandlossningen!! :) Men attans då att den skulle åka med kotellten ner i magen! :/ Jag tycker ändå att du gör rätt i att be mamma och pappa ge dig en guldpeng ändå, fråga kan man ju alltid ;-)

    Nu har jag inte läst på dig blogg på LÄNGE så jag har plöjt igenom många härliga inlägg Emilia, tack för att du orkar skriva och underhålla oss andra :)

    Bamsekramar till alla 4!

    SvaraRadera