torsdag 29 april 2010

Njuter av livet

Förberedelserna inför helgens kalas fortsätter och i går satte jag upp extra bord och stolar i uterummet. Nicke och Markus cyklade och tittade på fotboll här i byn så Max var hemma och hjälpte mig. Han satte sig på stolen och sen satt han där i säkert 30 minuter! Trodde det var omöjligt för honom att sitta still så länge;-) Men han tittade på fåglarna i trädgården och så kommer det en katt då och då och dricker i dammen. Sen kom det en stor lastbil utanför vår trädgård, som skulle lämna grus till grannen. "Traktååår" stod Max och sa - för givetvis gick vi ut och kikade på den!
I dag körde jag till frisören och fick gjort slingor i håret och klippt topparna rejält. Nu har jag varit riktigt mörk sen i december och jag har konstaterat att jag trivs faktiskt bättre när jag är ljusare. Jag hämtade upp barnen på väg hem och Markus och Oscar ville leka i eftermiddag så de fick cykla hem tillsammans medans jag och Max tog bilen. Max ville till studsmattan och fick en cool frisyr han också=)
Gunga ska göras VARJE dag, helst FLERA gånger om dagen!
Så här blev mitt hår i dag! Är SÅ nöjd=)
När jag kom hem så bubblade jag lite om hur roligt där att få var lite mer "tjejig" och för mig innebär det bla mitt långa år (har ju varit korthårig i många år), mer smycken, hårinpackningar, ansiktsvård och sådant jag aldrig brytt mig så mycket om faktiskt. Min älskade Nicke sa "det är du värd efter allt...." Jag är världens lyckligaste fru=)
Vi har sen haft en supermysig eftermiddag tillsammans och medan Nicke körde och såg HIF spela i kväll så var jag och barnen ute till klockan var 20. Det var 17 grader när vi gick in, en sagolikt skön kväll ute och sommaren känns nära nu! Max, som numera somnar själv i sin säng, somnade på ca 10 minuter och Markus fick sitta uppe och se på tv en stund till. Jag hoppade upp på spinningcykeln och svettades i 20 minuter och sen fick magen sig ett gäng situps.
Nu är det lite cola zero i glaset och Lyxfällan på tv!

12 kommentarer:

  1. Snygging där!
    Du var väldigt fin i det mörka också (allt klär ju en skönhet, eller hur?!), men detta är skitsnyggt!!
    Ja, när vi lärde känna varandra var ditt hår riktigt, riktigt kort. Det är bara jag som har sett likadan ut i alla år :-/ Men varför ändra på ett vinnande koncept...haha

    SvaraRadera
  2. Tack, tack vännen! Hmmm...det är kanske du som ska klippa dig kort nu? Riktigt snaggat??

    SvaraRadera
  3. Kanon snyggt! Både ditt och Max hår ;-)

    SvaraRadera
  4. Håller med, riktigt fin i håret är du Emilia! Fast Max har ju absolut bäst frisyr i familjen...;) Kram Johanna

    SvaraRadera
  5. Du blev jättefin i håret:-)

    SvaraRadera
  6. Oj, glömde..Fin bild på dig och Nicke.

    SvaraRadera
  7. Fin du blev, själv ser jag framemot ett besök hos frissan nästa torsdag. Behöver jaga bort ett par (???? MILJONER) grå..

    Här ska det också kalasas i helgen. Maj är en himla fin månad att fylla år i, sonen och mannen den 2 och jag den 5 :D

    KRAM

    SvaraRadera
  8. Du blev jättefin i håret, vännen! Ser lite mer somrigt ut.

    Jag förstår vad du menar med det du skriver, men det låter ändå lite roligt när du skriver; "att få vara lite mer tjejig". Det är ju inte så att du har blivit hindrad från att vara tjejig innan. Det handlar ju mer om ett nyupptäckt intresse från din egen sida.

    ... För Nicke har väl inga dolda talibandrag som inte vi andra vet om??? ;-D

    SvaraRadera
  9. Ha, ha! Klart ingen har hindrat mig från att vara tjejig men jag har alltid varit "pojkflicka" i hela mitt liv och inte haft något intresse av hårinpackningar och örhängen=)Nicke tycker det är superkul att jag ser till att unna mig lite mer lyx till mig själv!

    SvaraRadera
  10. Vilken snygging där... :) Så fint det blev. Känner själv att jag är super nöjd med lite längre hår. Hoppas nu att ni får en super mysig helg med alla kalas och att Markus blir glad för sin presenter. Nu är det snart daxs att åka hem och håla helg.

    Kram till er alla/ Louise

    SvaraRadera