fredag 30 april 2010

Valborgsmässoafton!

"Vintern rasar över våra fjällar......".......eller nåt....Jag kan inte den sången och kommer aldrig att lära mig den! Men vi har haft en trevlig Valborgsmässoafton ändå! När jag kom hem runt 15 tiden så gick vi ut med grabbarna. Det hade äntligen slutat regna så lite frisk luft var välkommet för oss alla fyra.
Klockan 19.30 gick vi och familjen Pålsson till parkeringen vid affären där fackeltåget skulle börja. Spännande när facklorna tändes......
Stolt fackelbärare!
Markus och Oscar gick sen fint i tåget hela vägen ner till Råådalen.
När det var dax att tända överlämnade Markus facklan till pappa - kändes nog lite läskigt att det skulle brinna så mycket.
Max satt varm och go i sin vagn!
Då jädrar är vintern bortblåst!
Vi fick gå hem efter en liten stund vid elden för Max höll på att somna i vagnen. Men konstigt nog tog det lång tid för båda barnen att somna när vi väl lagt dem. För Markus del är det inte så svårt att räkna ut varför det tog tid - alla kommer vi väl i håg hur svårt det var kvällen innan en födelsedag?
Fick ett härlig samtal av min vän E i dag. Hon har fått flera stycken behandlingar med cellgifter och i dag fick hon svar på en röntgen som visar att cancern minskar betydligt! Hon har många behandlingar kvar men det ser superbra ut. Är så innerligt glad för att det går åt rätt håll=)

2 kommentarer:

  1. Ja, nu väntar vi på våren:-)....(Du e inte ensam, det e nog ingen som lärt sig den tråkiga låten..)

    SvaraRadera
  2. Jo kvällarna innan födelsedagar minns man! Ville lägga mig jätte tidigt :P nog också enda tillfället på året ;-)

    SvaraRadera