torsdag 22 april 2010

Dagens lunch!

I dag och kommande vecka ser min lunch ut så här!

För första gången i mitt liv ska jag testa en diet - eller vad vi ska kalla det. Jag kommer att äta mina övriga mål som vanligt men lunchen ska bytas ut till en sådan här dricka. Anledningarna är några stycken (utan inbördes rangordning;-)

*Jag är så fruktansvärt trött på luncherna varje dag. Det blir nästan alltid uppvärmda rester från dagen innan och det smakar aldrig gott.

*Där vårt kontor ligger finns inga möjligheter till att köpa en bra lunch, endast ett gatukök inom räckhåll.

*Vill gå ner något kilo till för att se om min mage ändå förblir lika stor?

*Superspännande! Jo, jag har som sagt aldrig provat så det ska bli roligt att se om jag klarar det och om det ger något resultat på att endast byta ut ETT mål om dagen.

Min teori om viktminskning har, och kommer alltid vara, att det enda som fungerar i längden är att äta rätt och röra på sig. Jag skulle aldrig få för mig att bara dricka dietdricka tex för då hade jag gått upp alla kilo igen så fort jag börjat äta=) Nu vill jag ner 3 kg till helst, men det är hur jag ser ut som är det viktigaste. Jag är helt nöjd med hela min kropp (jodå, låter väl bra) FÖRUTOM min mage. Allt sitter mitt fram, inte ens på höfterna/sidorna kan jag klaga utan det håller sig mitt fram så att jag går runt och ser nygravid ut. Ja, ja.....givetvis har jag fött två barn bla bla......MEN....jag vill inte se ut så här resten av mitt liv så nu ska jag testa något nytt!

By the way, det blev 35 minuter på spinningcykeln i går så jag tänker INTE ligga på soffan, dricka dietdricka och tro att magen springer ut genom dörren;-)

9 kommentarer:

  1. Jag hejjar på dig, det vet du:=)
    Viktigt att känna sig nöjd med sig själv!
    Du e så duktig min vän!
    Och jag? Ja, jag ligger här på soffan och väntar på att magen ska springa ut genom dörren, haha!!
    Kraaam

    SvaraRadera
  2. Jag vill inte verka som någon glädjedödare men tyvärr tror jag inte att din mage ändrar form nämnvärt bara för att du byter ut ett (eller flera) mål mat mot en drink.

    Din mages utseende och form beror ju inte på övervikt, för så aktiv som du är och noga med vad du äter så hade den krympt betydligt redan nu om du hade kunnat påverka det genom kosten. Det är ju inte fett som får din mage att "stå ut", det är ju uttänjda vävnader och annat som ju har med dina graviditeter att göra.

    Men, jag tycker du gör HELT rätt som provar lite allt möjligt och skulle det funka så är jag den första att gratulera och ändra åsikt! För din skull hoppas jag förstås att det ger ett bra resultat och det ska bli spännande att följa din "dietvecka". :-)

    SvaraRadera
  3. Sophie - du kan med gott samvete ligga på soffan! Heja dig!

    Nina - Jag tror ju inte heller att magen ändrar form för att jag byter ut ett mål, det är kombinationen av allt som kanske kan ge ett resultat. Och jag äter massor med choklad och lösgodis så jag är inte så jäkla sund alltid;-)
    Vågen visar ju trots allt flera kg för mycket till min längd och jag även om jag aldrig får en platt mage så visst sitter det en del fett där och putar ut på de uttänjda magmusklerna=) Men som sagt, jag är tror absolut inte att detta ska göra något revolutionerande för min mage, det är en kul grej att testa. Det finns dock lösgodis i skåpet till fredagsmyset;-)

    SvaraRadera
  4. HA! Flera kg för mycket till din längd - det tror jag vad jag vill på! Knasfia där! ;-)

    SvaraRadera
  5. Ha, ha...ok....flera är kanske att ta i då;-) De som har vägt sig på vår våg där hemma säger ju att den MÅSTE visa för mycket och det kanske jag ska välja att tro på!? Dock väger jag i dag 3-4 kg mer än vad jag gjorde då jag blev gravid med Max och DET vill jag se om jag kan göra något åt. Eller rättare sagt så här...om jag går ner något kg och magen ändrar form, då vet jag ju att jag kan göra lite åt den i alla fall=) Händer det absolut INGET med magen trots att jag går ner då tänker jag lägga ner det projektet och fortsätta vara lagom sund=)

    SvaraRadera
  6. För min del har det funkat bra med dietdrinkar och barer (12kg på 4 mån)men jag använder Nutrulett men det e saksamma. Men jag håller med om att din mage är nog inte bara övervikt så det får kanske bli lite sittups på jobbet med :-) Mvh Spaen

    SvaraRadera
  7. Du är duktig Spaen! 12 kg är verkligen mycket!! Ha, ha...du ser ju mig ofta på kontoret så nästa gång du kommer ska jag göra sittups=)

    SvaraRadera
  8. Förstår att det känns tråkit med uppvärmt varje dag, men en lunch bör ju vara riktig mat eftersom du behöver energi....Dryckerna passar sig bra mot kvällen när det börjar bli dax att hoppa i sängen....Älskar chokladen..mmmm....Blandar du den själv innerhåller den färre kalorier än om du köper den färdigblandad,(men det kanske du visste) Lycka till:-)

    SvaraRadera
  9. Det passar inte min dag att vända på det. Jag behöver inte så mycket "tung" mat när jag bara sitter på en kontorsstol hela dagen. Sen måste jag ändå göra middag till barnen på kvällen. Och som sagt, det här är knappast någon hårdbantning, bara lite "nytt" och roligt att testa på!

    SvaraRadera