måndag 31 maj 2010

Schwarzenegger?

Har precis hört Tysklands låt som vann melodifestivalen och jag bara skratta.....Hon har ett uttal som Arnold Schwarzenegger!! En tysk som som inte klarar av engelskan utan att låta som just....en tysk......

Nope, helkasst om ni frågar mig, både sång och låt! Men sen kan jag inte uttala mig om hon var bäst i jämförelse med de andra låtarna för jag såg inte det alls. Tänk att vi alla kan tycka så olika! Kollegan på jobb tycker den är bra men jag och Julia dissar den båda två, Nicke tycker den är skitdålig och sen har jag en och annan vän som tycker den är bra=) TUR att världen inte är så fyrkantig och alla tyckte lika.

2 kommentarer:

  1. Det är rätt många artister i ESC som har kass engelska, fullt av Arnolds mao! Fast det har sin charm det också tycker jag. Jag stör mig absolut inte på det iaf. Tvärtom. Det vore inte alls särskilt rolig lyssning om alla sjöng på perfekt skolad engelska. Allra bäst tycker jag det är när de sjunger på sina egna språk. Då blir det lite mångfald. Som sagt var, så fyrkantig världen, och ESC, vore om alla vore - och sjöng - lika!

    SvaraRadera
  2. Då Rysskan blev intervjuad pratade hon jättebra engelska men fruktansvärt dålig när hon sjöng.....

    SvaraRadera