söndag 26 juli 2009

Bmx tävling!

I går kväll körde vi till banan för att vara med på grillfesten som klubben ordnat. Det var dax för Summer Race 2009 i dag och redan i fredags började det komma folk till banan, som campar där hela helgen. Vi fick helstekt gris med massor med goda tillbehör och hade en trevlig kväll med härligt folk från hela Sverige. Det blir ju att man lär känna "gänget" eftersom det är samma folk på tävlingarna runt om i landet.

Vi körde hem runt 21 tiden och när vi kom hem var Max i partystämning och bestämde sig för att vara vaken till ca 22.30...Markus hade nog fått för många intryck på festen och när han lekte med alla barnen på banan, för han skrek och drömde massor i natt. I morse var han inte vaken när Nicke skulle köra till banan, så vi fick låta honom sova lite längre så körde jag dit honom lite tidigare än jag egentligen hade tänkt köra dit. Han måste ju också hinna träna och värma upp!

Jag var nog den som var mest nervös i dag då det var Markus första tävling. Han var väldigt förväntansfull, men hur cool som helst:-) Han körde sina heat i blandad grupp upp till 6 år och kom fyra i alla loppen (sex deltagande i hans heat)! Gissa om vi hejade och ropade fram honom:-) Det var jag, Max, min mamma, hennes man Wille, kusin Albin, farfar, min faster Kerstin, hennes man Mikael, min tappra kusin Micke, Jonas och Johanna!

Faster Kerstin och min kusin Micke!

Markus kommer cyklande med svart hjälm och Nicke hejar på!

Lite vila mellan loppen!
Max och Johanna!

Nicke köre tre heat där han kom 1-1-2 och i finalen vann han - så klart;-) När alla loppen var cyklade så var det dax för prisutdelning. Klart denna mamman var stolt över sina grabbar!!

Otroligt att se fem/sexåringar ta i hand med varandra, bocka sig och ge prisutdelarna en kram. De lär sig mycket av att bara vara med och för oss var det underbart att se Markus klara av en så stor prestation, hålla nerverna i schack och inte bli ledsen för att han inte vann.



Ella har också tävlat i dag, första tävlingen på si så där 20 år;-) Hon kämpade på och slutade på en mycket värdig sista plats:-) Här syns Ella först i ledet i orange byxor!
Nicke överst på prispallen.

Gänget gör vågen efter prisutdelningen
Spana in min sponsrade make;-) Klart man vinner när man har kylen fylld av energidrycken "Burn"

Världens bästa hejarklack?

När vi körde hem somnade Markus i bilen och där satt han kvar och sov en bra stund då vi kommit hem. När jag väckte honom så gick han rakt in på soffan och sov vidare....det tar på krafterna att cykla bmx....

Japp, han sov gott...

5 kommentarer:

  1. Sikken mysig dag....Bra av Markus att komma 4 på sin första tävling, han klättrar nog högre upp nästa tävling....Mannen kan man ju inte säga nånting om, han e ju redan etta och verkar hålla sig där.

    SvaraRadera
  2. Vilka duktiga killar du har, klart man blir trött efter sin första tävling. Nästa tävling hoppas jag att vi också kan se på plats!
    Kramar från familjen Hedvind/Persson

    SvaraRadera
  3. Jag är grymt impad av Markus! Just att hålla nerverna i styr, och inte bara en gång utan fyra gånger, och sen att inte bryta ihop för att man inte vinner - DET är STORT av en 5-åring! Hälsa honom att jag är jättestolt över honom jag också. :-)

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Haha jepp, världens bästa hejjarklack!! :-D

    SvaraRadera
  5. Vilka grabbar du har!! Så duktigt av Mackan :-)
    Stor kram till världens bästa Johanssons!

    SvaraRadera