onsdag 29 juli 2009

Kärlek

I dag när Markus var i poolen och jag satt i en solstol så sa han plötsligt "mamma, två pojkar kan kan också bli kära i varandra. Jag ska bli kär i Henke (bästa kompisen) så kan vi bo tillsammans"

Tänk så enkelt det är att vara 5 år och inte ha några fördomar. Att se enkla lösningar på saker och ting - jag menar, alla vill väl bo med bästa kompisen?!

Markus har inte en enda gång sagt något om Lilian och Vanja som visar sin kärlek öppet. För honom är det inget konstigt alls att det är två tjejer som är kära i varandra. Jag nämnde detta för Lilian och hon sa då (citerar dig tjejen) "det är ju för att ni inte tycker det är konstigt eller har sagt att det är fel" Och så är det så klart....barn tar efter sina föräldrar, det dom gör och säger. Jag är glad för att vi har lyckats ge Markus så öppna sinnen redan och stor tolerans - det kommer han långt med i livet:-)

Annars har dagen inneburit promenad i förmiddags med barnen, vi hälsade på farmor på Jie keramik där hon jobbar. Handlade present till Daniel och Helen och Markus fick köpt delar till tavlor som man sen själv kan klistra hur man vill ha dem. Kolla in resultatet!

Eftermiddagen bjöd på sol så vi satt i trädgården och mös en stund innan vi packade i hop oss och körde till Daniel, Helen, Ebba och Alfons (ska INTE glömma vovven denna gången Danne).

Äntligen har vi våra favorit-stockholmare i Helsingborg igen. Ja, ja...Danne har väl aldrig hunnit bli stockholmare trots 13 år på flykt;-) Vi bjöds på en underbart god middag, smarrig paj till efterrätt och givetvis mycket prat och bebismys. Hunden Alfons jagade en boll i köket och Max skrattade så han satt och hoppade på golvet. Jag hade inte min kamera med i dag, så jag får bjuda på bilder av denna härliga familj efter nästa träff.

Nicke har i dag träffat en företagsläkare (igen) pga hans tennisarmbågar. Nu ska han jobba halvtid fram till semestern och bara vara på utlastning, inget plockande av ordrar (=tunga lyft). I morgon ska han på sin första zonterapibehandling och vi hoppas att han kan bli hjälpt av det. Tydligen så får många bra resultat för tennisarmbåge när de har gått på zonterapi. Håll en tumme för honom - det är inget kul med denna värken:-(

Nu kallar bingen!

2 kommentarer:

  1. Jag håller båda mina tummar för Nicke. Zonterapi är bra och jag hoppas innerligt att det kan hjälpa honom också, det gäller bara hänga i och inte ge sig om det tar några gånger innan det ger resultat.

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Vi hoppas att Nicke snart blir bra, kanske får ta det lugnt med cyklingen oxå.

    SvaraRadera