fredag 10 juli 2009

Ersättning

Max har ju vägrat välling ända sen vi började försöka då han var 6 månader. På nätterna har jag ammat då han har velat ha, men de senaste veckorna har han inte varit nöjd alls. Jag vill inte amma på nätterna heller mer, men Max verkar hungrig och missnöjd. Det är ju inte så att jag går och gör gröt klockan 2 på natten och drar upp honom precis...

Så vår "lilla" prematurkille som inte behövde sond trots att han kom 6 veckor för tidigt och som har ammat perfekt sen han kom - han fick i dag ersättning för första gången, 9 månader gammal! Det var nog en höjdare för han drack 75 ml utan att tveka:-) Så nu hoppas jag att han kan få ersättning en gång/natt så han sover bättre och sen kan vi kanske sakta byta ut mot välling.

Liten nostalgitripp...


2 kommentarer:

  1. Det ska bli spännande att höra hur första natten med ersättning gick! Jag håller tummarna för att det var nyckeln till era vakennätter.

    SvaraRadera
  2. Aaa, känns så länge sedan, tiden går fort....

    SvaraRadera