lördag 4 juli 2009

Sommarlov

Jag kommer så väl i håg mina egna sommarlov hemma i Döshult. Lekte med min bästa kompis Karina och Johan som är barn till min dagmamma jag hade. På "lannet" bodde inte fler barn då i min ålder, men det var ändå aldrig brist på att ha något att göra. Vi var i stallet, sprang i skogen, cyklade till Viken för att köpa godis för en femkrona (fyra-fem kilometer), badade och vek tomatlådor. Vi fick 4 kr/pack vi vek....i dag görs det med maskiner:-) Ibland tältade jag och Karina i vår trädgård och då bar vi ut massor med saker, spel och tidningar för att sen ligga där och fnittra långt in på natten. Jag glömmer aldrig känslan av ett tio veckor långt sommarlov...

Markus har sommarlov nu och ska vara hemma i fem veckor. Sista veckan var han bara hos dagmamman en dag så det blir ju nästan sex veckors sommarlov. Jag älskar att se honom njuta av sovmorgon, frukost vid tvn, sol och bad på stranden, äta jordgubbar var och varannan kväll, leka med kompisen F fram till det är dax att lägga sig och somna gör han ca två timmar senare än vanligt. Att bara få njuta av sommarlovet och få komma in i den lugna "trallen". Min älskade femåring, jösses vad stor du börjar bli!

I dag har sommarlovet för familjen Johansson varit strandbesök mellan 10-15 ca, poolbad, grillning med Julia, kvällsdopp i poolen och jordgubbar med glass i kvällssolen. Visst är väl det sommarlovskänsla?

Min stora femåring har också varit liten...(japp....bröderna Johansson är ganska lika som små!)

Några bilder från min mobiltelefon, tömde den i dag!




4 kommentarer:

  1. Ja de var mer lika som små än vad de är nu. Goa skaunepaugarna där! Snart får jag krama er alla igen! ...Eller ja, Markus kanske inte är så kramsugen, han är väl som Ville nu kan jag tänka mig? Dvs. det går bra att kramas med mamma när man är ledsen, men inte med någon annan och inte annars ;-)

    Vi ses på onsdag!

    SvaraRadera
  2. Menar förstås att grabbarna var mer lika när Markus var liten än vad de är nu. Max är inte direkt jättestor nu precis. ;-)

    SvaraRadera
  3. Måste säga att man blir jätteglad av att se bilder på Max. Han använder verkligen hela huvudet när han ler :) och det gör han ju alltid vad det verkar.....

    SvaraRadera
  4. Den bilden var inte igår man tog! :-D Markus o Max är så goa, underbar o söta båda två. Fast inte så konstigt med tanke på deras föräldrar ;-) Tack för igår... känner av solen idag med ;-)

    SvaraRadera