fredag 31 juli 2009

Hemmadag!

Jag hinner knappt sakna Nicke förrän han är hemma igen nu när han jobbar halvtid:-) Han jobbar 5-9.20 dessa dagarna och kommer hem när vi har ätit frukost. Vid 5-tiden låg Max och övade på något nytt ord, men tack och lov somnade han om igen och vi gick upp runt 7.20. Markus går verkligen på sommartid och sover längre och längre på morgonen. Rekordet var häromdagen då han inte gick upp förrän klockan var 9.30!!

Jag fick ett ryck på förmiddagen och städade vårt sovrum och Markus rum riktigt ordentligt. Drog fram sängarna och dammsög bakom, under och i dem. Jösses med damm det kan samlas i ett sovrum...Bäddade rent och dammtorkade bland alla legobyggen som står på Markus rum. Skönt när man får gjort det grundligt då och då. Markus lekte med kompisen H några timmar och de hade disco i källaren och dansade och sjöng för fullt:-) Jag fick gått en rask promenad med Max i vagnen också.

Vid 15 tiden körde vi till Heden för att heja på Albin som spelade fotbollsmatch i Eskils cupen. Tänk att man kan bli så nervös när de spelar! Gissa om vi skrek högt när Albin gjorde matchens enda mål och gav segern till Höganäs United. Sen vann de även matchen mot HIF med 5-1 men den började senare så vi stannade inte kvar. Men i morgon åker vi och kollar på den tredje matchen!

Julia kikade ut efter jobbet och vi grillade kyckling och majskolvar. Till det hade vi sallad och avocado, gott och inte allt för "tung" mat. I dag var inget undantag, hon hade med sig sin kamera och tog härliga bilder på barnen:-)


5 kommentarer:

  1. Tittade precis på bilderna som Julia lagt in på ansiktsboken, völdigt fina bilder,

    SvaraRadera
  2. Morning!
    Ava sitter i mitt knä nu och tittar på de fina bilderna på pojkarna och pratar för fullt med dom. Max lever farligt på måndag... ;)
    Vi längtar tills vår date... Du får bjuda ut Julia så vi kan få lite proffs bilder på barnen ihop!

    Vi ses på måndag, nu har jag två sängar att dammsuga bakom. KRAM Johanna & Ava

    SvaraRadera
  3. Julia jobbar tyvärr, annars hade hon garanterat varit här!

    SvaraRadera
  4. Det hade jag varit! Men vi kan väl försöka få till en träff en helg? Längesen jag träffade JAJ... Johanna Ava Jonas :P

    SvaraRadera