onsdag 22 juli 2009

Stockholm is still in the house!

Nu har jag vant mig vid massor med tjejkläder och sminkväskor i källaren, att kaffekokaren är på titt som tätt, att det luktar tjejigt på badrummet, att dricka rosévin på kvällen och att prata och skratta till tolvslaget varje kväll. Jag tror jag låser in Lilian och Vanja, slänger bort nyckeln och behåller dem här ett tag till:-)

I går åkte vi in till Helsingborg och strosade oss igenom "shoppingstråket" vilket inte tar så lång tid i lilla Helsingborg.Lilian hittade ett par skor i storlek 51 som hon funderade på att köpa - som lägenhet kanske?
Jag, Vanja, Nicke, Max och Markus framför Kärnan.

Vi gick till "Haket" och åt en jättemumsig lunch tillsammans - pizza till de vuxna och hamburgare till Markus - i gourmeklass! Sen gick vi och hämtade Markus cykel som vi tagit med och hade i bilen, så kunde vi gå lite längre utan att han skulle bli för trött och inte orka gå så långt som vi ville.
Vi gick några timmar i Norra Hamnen och ut på Gröningen, pratade, skrattade, Markus lekte på lekplatsen och Lilian tog några hundra bilder. Hon har lika fin kamera som lillasyrran så bilderna blir fantastiska.

Mycket kärlek i luften!

Max var lika lätt att ha med som alltid och Lilian lyckades ta den här fantastiska bilden på honom. Jag fylls med så mycket kärlek när jag ser den!

Efter fem härliga timmar i stan så begav vi oss hemåt, med undantag för ett kort besök på Systembolaget:-) Töserna köpte rosévin till kvällen. Dock hade Markus ett krav på Lilian och det var att hon skulle bada med honom - vilket hon givetvis ställde upp på!

Sen kom Julia ut och vi hjälptes åt att fixa med maten, grillspett, sallad, melon, ost och kex. Givetvis skulle rosévinet öppnas och drickas:-)

Runt 22 tiden hamnade vi i sofforna med datorn på bordet och vi fullkomligt asgarvade åt massa "Hip Hip" klipp på Youtube. Varma av rosévin och sockerstinna på lösgodis kanske, men det var länge sedan jag skrattade så himla gott. Det är svårt att komma i säng på kvällarna så klockan var strax efter tolvslaget då vi gick och la oss.

I förmiddags körde Nicke först Markus till en kompis, sen begav vi oss till Väla. Klart tjejerna skulle till Nordvästra Skånes shoppingmecka - Väla! Så där har vi strosat runt, tjejerna har shoppat lite, vi åt lunch och hann prata massor. Från Väla har Lilian och Vanja kört till Lund för att träffa en kompis där på lite fika, sen kommer de hit i kväll igen. Nicke har kört till bmx-banan med Markus och Ella och jag tog en rask runda med Max i vagnen. I kväll blir det tacos a la Lilian, hon står för käket i kväll:-) Kanske det blir liiiiiiiite rosévin eller någon Smirnoff Ice...

Måste visa några härliga bilder till från gårdagen:





Avslutar med en bild som jag tog i morse på mina älskade barn!

8 kommentarer:

  1. Så mysigt ni har det!! Ni hade betydligt bättre väder vid Gröningen igår än vad vi fick idag...
    *kramar*

    SvaraRadera
  2. Gosegrabbarna då! Jättefin bild på dina killar vännen!
    just nu har jag gjort mig redo för en tur till Helsingborg, vi ska på Tivoli och lyssna på en gammal klasskompis till Staffan som är stand up komiker, så det ser jag fram emot!
    Kram & ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Ja, jag menar det... varför tramsa med flaskor när det finns boxar :-) Tummen upp för rosé i låda!!
    Vilka härliga bilder, ni ser ut att ha hur trevligt som helst.
    Kram, kram!

    SvaraRadera
  4. Superkul, ni verkar ha jätterevligt.......
    Själv e jag hemma i spackeldamm....Älskar bilden på Max, undebar!!!!!

    SvaraRadera
  5. vad sköna dagar du har Emilia :)

    SvaraRadera
  6. Bilden på Max är en på miljonen. Så underbar! :-D

    SvaraRadera
  7. Så härliga bilder:)) man blir bara glad när man ser dom... Kramar Ella

    SvaraRadera
  8. Ha ha, på din inledande beskrivning låter det nästan som att det inte finns några som helst "tjejtendenser" i ert hem i vanliga fall - och det gör det ju faktiskt, även om Frun I Huset inte dricker kaffe eller har en uppsjö av olika sminkartiklar. Men lite tjejigt doftar det väl ändå på badrummet när du har varit där, eller?! ;-)

    Kan fortfarande inte riktigt fatta att du har börjat dricka vin... Visserligen rosé, men ändå!

    Härliga foton på härliga människor - skauningar som stockholmare. Det gläder mig att ni har haft så fina dagar ihop. Hälsa tjejerna att köra försiktigt hem!

    KRAM

    SvaraRadera