fredag 3 juli 2009

Fem timmar strand!

Hur kan tiden gå så fort när man är på stranden? I dag har vi vart där mellan kl 10-15 ca. Nicke bara alla grejor och jag tog vagnen, försöker verkligen så gott det går att inte bära. Men hur lätt är det med en bebis i huset....Och man inser verkligen hur mycket man bär på honom nu när man ska be om hjälp nästan hela tiden. Men väl på stranden så har vi slappat på filten (jag mest i en solstol), badat, fikat och Nicke spelade fotboll med Markus. Farfar Bosse kikade också ner och var med oss några timmar, stackars farmor får jobba lite.

När vi kom hem sprang Markus direkt till kompisen F och de har nu badat i poolen i snart en timme! Det är 29 grader i poolen så de fryser knappast....

Nicke är på Ica Maxi och handlar nu, knappast läge för mig att bära några kassar. Det blir nog ett dopp i poolen för mig också snart, sen ska vi äta grillad kyckling, grillade revben, grönsaker och bröd i skuggan på framsidan....är det semester eller är det semester?

Ryggen då? Jodå, den är där den är och känns.....

Börjar dagen med att dansa med pappa!

Max roar sig med sakerna i ett köksskåp....
Cool badkille!


Max går runt i gåstolen, endast iförd blöja pga värmen. Roligt att kika ut när storebror badar!

4 kommentarer:

  1. Stackare! Och jag antar att det inte känns ett dugg bättre idag med ryggen?!
    Vi vaknade med värsta dimman här så tanken på stranden var låååångt borta, men det var nog som vanligt; dåligt här vid åsen och fint vid kusten. Men solen kom hit efter ett par timmar också!
    Ha en fortsatt mysig eftermiddag/kväll!

    SvaraRadera
  2. Jag är nog lite rörligare i dag, men värken är densamma.

    SvaraRadera
  3. Ok, 5 timmar på stranden vågar jag mig inte på ännu, är alldeles för blek för de fortfarande (har ju varit intängd på jobb när dte vart härligt ute väder)
    Men nu när jag har semester så blir det lite bättre hoppas jag!
    Ses på onsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det där "dra-fram-allt-som-finns-ur-plastburks-skåpet-när-man-står-i-gåstolen"-beteendet känner jag igen. Tänk att det är så roligt med burkar och lock. :-)

    Hoppas ryggen känns lite bättre idag.
    Kram!

    SvaraRadera