söndag 19 juli 2009

"Mamma"

I dag kom det - Max sa "mamma" för första gången! Tänk att man blir så stolt och glad när man hör det ordet. Han har sagt "pappa" i drygt en månad och fram till i dag har vi bara hört "mmmm" med bestämd röst. Precis som om han så gärna velat säga mamma men inte fått fram det. Men nu så säger han mamma och snart är jag väl trött på att höra honom ropa det;-)


I förmiddags körde Nicke och Markus till Maxi och handlade medan jag stannade hemma med Max. Natten till i dag var han vaken ganska mycket, så det var en trött kille som sov längre än vanligt på förmiddagen. Jag hann dammtorka och dammsuga källaren samt städa badrummet där nere och sen dammtorka ovanvåningen. Får ta golven och badrummet i morgon, vill ju ha fint när vi nu får gäster från huvudstaden! I morgon kommer Lilian och Vanja till oss och de stannar till torsdag. Ska bli supermysigt att få ha dem här och rå om dem lite. Får väl se om vi kan få till lite sightsing i Helsingborg.


Efter lunchen körde vi till bmx-banan så Markus och Nicke kunde träna. Om en vecka är det tävling på vår hemmabana och Markus ska tävla för första gången. Jag fick agera grindvakt och trycka på startknappen så de kunde träna grindstart. Det gick riktigt bra för Markus som aldrig startat vid grind tidigare:-)


Vi körde hem efter ca 1 1/2 timme där och det fick bli snabb dusch för grabbarna innan vi körde till Nickes storasyster med familj. Vi fick god middag, hann prata i kapp lite, Markus badade i poolen och kusintjejerna fick gosa lite med Max.


I morgon ska Nicke börja jobba efter nästan sex veckor hemma. Först var han sjukskriven och sen gick han på semester, så vi har blivit bortskämda med att ha honom hemma hos oss! Nu ska han jobba fyra veckor (dock är det 15 arbetsdagar total!) innan han håller semester vecka 34-35. Han jobbar måndag, sen är han ledig tisdag och onsdag vilket passar bra när vi har gäster här.


Tror jag ska se "Walk the line" i kväll, den är ju underbar med all bra musik från en av mina countryfavoriter - Johnny Cash







5 kommentarer:

  1. Ja gissa vilken film jag med tittar på ;-) Går ju inte att se något annat...

    Tittar gärna ut i veckan om man får o hälsar på Stockholms brudarna :-D
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Mysigt att han äntligen sagt mamma;-)

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt att Max kan säga mamma. Krama honom från mig!
    Walk the line är en underbar film och jag är ju också uppvuxen med Johnny Cash och den musik som han spelade både som soloartist och tillsammans med andra. Kollade också på filmen igår från det att vi kom hem.
    kram & hoppas att ni får en fin vecka!

    SvaraRadera
  4. Hoppas det går bra för Nicke att jobba nu så att han slipper få ont igen.

    Ha en trevlig vecka med turturduvorna från Hufvudstaden - hälsa dem så gott!

    SvaraRadera
  5. Va roligt!
    Kan tänka mig att det värmde rejält i hela kroppen. =)

    SvaraRadera