onsdag 1 juli 2009

Bad och svampsås!

I dag har vi avverkat fyra timmar på stranden och vi hade trevligt sällskap av Tessan, Martin och Ylva-Lie. Det blev sol, prat, korsordslösande (Martin stod för det), glassköp och dopp i havet! Underbara dagar som inte kan fattas någonting....Tack familjen G för en härlig dag tillsammans!

När vi kom hem blev det ett dopp i poolen innan vi körde till Väla. Hade några presenter som skulle inhandlas och lite mer solkräm behövdes också. Vi åt kvällsmat där på uteserveringen, hamburgare till grabbarna och en gigantisk salladstallrik till mig. Vi sprang på Julia där men henne ville vi inte veta av eftersom det skulle köpas present till henne inför kommande 25-års dag! Men som plåster på såren (att vi dissade henne så) så fick hon komma ut lite senare och ta ett dopp i poolen;-)

Max har varit supersvår att få till sömns i kväll, är säkert värmen som spökar. Men nu är äntligen båda barnen i säng och jag ska njuta av en kall dusch. Men jag får väl bjuda på svampsåsreceptet som jag från början har fått i tips av Marie:

Färska champinjoner
1 burk creme fraiche med smak av svamp och cognac
1 matlagningsgrädde
1 tärning svampbuljong
soja
(Marie tipsade mig om svampbuljongen, den sätter en gudomlig smak!)

Klart! Ha, ha.....så svår är den!

7 kommentarer:

  1. Tack själva! Vi åkte typ en halv timme efter er. Vi hade ju också shoppingärende att uträtta!
    Samma tid och samma plats i morgon ;-)

    *kramar*

    SvaraRadera
  2. Blandar du alla ingrediensen kalla eller koka du upp buljongen eller?

    SvaraRadera
  3. Lina: jag gör dem i den ordningen jag skrev, steker upp svamp, slår sen över de andra ingredinserna och smular i buljongen.

    SvaraRadera
  4. Snällt ;-) Du hade ju inte informerat mig!! Haha...
    Tack för doppet! Har badkläder med idag men lyckades glömma handduk... Ses ikväll!!

    SvaraRadera
  5. Mmm, det där lät gott... Kan tro att det är gott att ha i lite finhackad charlottenlök också, kanske någon god fond... Mina matfantasier går genast igång när man läser såna där smarriga recept och trots att jag ganska nyligen ätit så vattnas det i munnen på mig. Är man matvrak så är man. ;-)

    SvaraRadera
  6. Finsmakare som vi är här nere i söder så använde vi murklor i stället (eller så glömde bara någon att handla champinjoner, men det låter jag vara osagt). Det blev hur som helst jättegott!

    SvaraRadera