tisdag 7 juli 2009

Flygfä och många skratt

Max tyckte att det var en bra idé att vara vaken mellan 3.45-5.30 i dag....jag är inte beredd att hålla med honom....Jag saknar verkligen att få sova en hel natt ostört, det har jag inte gjort sen jag fick Markus. Jag behöver inte sova 7-8 timmar, men skulle gärna få sova 6 timmar ostört! Nåja, det kommer väl en dag då även våra grabbar sover en hel natt...

Eftersom Max blev trött ganska tidigt i förmiddags så la jag honom i vagnen och gick en rask promenad i solen. Det var riktigt hett, mycket åska i luften, och lagom till jag kom hem så brakade det loss rejält. Kom en del regn och det åskade lite, dock inte tillräckligt känns det som. Det förde mest med sig massa "flygfä" som verkar ha vaknat till liv av lite regn - URK!

Markus lekte med två kompisar innan lunch och sen efter lunch körde vi honom till kompisen G. Tina hade tagit tåget ut till oss och hon hakade på mig, Nicke och Max till Väla. Där strosade vi runt lite, tog en fika och hade mysigt. När vi umgås så blir det alltid många skratt, riktigt roligt är det att vi faktiskt kan ha så roligt alla tre. Vi körde inom Maxi och handlade lite och sen blev det pizza i uterummet och ännu fler skratt. Tusen tack Tina för en härlig dag! Du förgyller verkligen vårt "kaos" här hemma;-)

Nu har Nicke kört hem Tina, Markus leker med grannpojken och jag har fått Max att somna mitt i allt bloggande:-) Nu väntar en dusch, lite röjning här hemma och sen en film. Får se vad Nicke kommer hem med!

2 kommentarer:

  1. Förstår att det blev många skratt! Tina är bara underbar!! :-D

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte också det var himla kul och en skön dag att inte vara ensam :). Man får vara som man vill det är det bästa med Emilia, Nicke, Masse&Max :D händer ju inte så ofta i sällskapet men om man vill va tyst o sitta i soffan så är det också helt ok, så HIMLA skönt o okonstlat Love you!.. och idag en käck maträtt med vitkål från kokboken jag lånade ;).
    Kramar pussar från en "old hääääg"

    SvaraRadera