tisdag 6 oktober 2009

Dagen innan.

Så var det dax att bli fundersam, glad och sentimental i en salig blandning. I dag för ett år sedan var sista dagen jag var gravid med Max! Jag stekte pannkakor till Markus, gick med honom på gympa, svor över att jag hade så ont i ryggen och var på väldigt dåligt humör. Vi tog bilder på magen runt 21 tiden och när klockan var 22.30 skulle jag gå och lägga mig. Trodde jag. Då gick vattnet....

Plötsligt stod jag och Nicke på toaletten och kramades, jag skakade oerhört mycket av chocken och fick ringa till förlossningen. Jag minns att jag grät inne hos Markus (som sov gott) för att jag skulle lämna honom så här mitt i natten. Nickes snälla mamma kom och vi kunde köra in till förlossningen. Vilken chock att lillebror bestämde sig för att komma 6 veckor för tidigt!

I dag har jag inte stekt pannkakor eller varit på gympa - utan det gjorde jag i går=)

Markus har varit ledig i dag och i har haft en ganska lugn dag tillsammans. Vi har varit ute några timmar totalt i dag, det gäller att passa på när solen är framme=)

Dax för mamma att gå till träningen!

Grabbarna var på studsmattan=)

Lite skit under naglarna ska man ha...
Syskonen Johansson!

I morgon blir Max 1 år - han kom ju nyss!

3 kommentarer:

  1. Ja.... han kom ju nyss!
    Det var så overkligt att man bara timmar innan hade skådat det nya, fina magfotot - och vips så skulle han ut.
    Finaste Max... Hoppas det blir en underbar 1-årsdag.
    Stora kamen från södra Skåne!

    SvaraRadera
  2. Så fina dom är:)) Ja tiden går fort,shit alltså..:) kram Ella och Gabbi

    SvaraRadera
  3. Ja du, den grabben lät sig inte väntas på! Tur var väl det, för med hans födselvikt så han hade väl vägt 6-7 kg vid utsatt bf. ;-) Jag kommer precis ihåg när jag fick veta för jag höll verkligen på att trilla av stolen på jobb när jag fick sms:et av Julia!

    Hoppas ni får en riktigt härlig Max-dag, på alla sätt!

    KRAM

    SvaraRadera