tisdag 27 oktober 2009

Max!

Nyss hemkomna från BVC där det var dax för Max 1-årskontroll och vaccinering. Vågen stannade på 11,9 kg och längden visade 82 cm. Så Max har gått upp 1,5 kg och växt 6 cm på två månader!! Snacka om att ha raketfart=) Markus vägde 12,4 kg och var 84 cm när han var 1 år, så lillebror är inte långt efter trots att han var så mycket mindre när han föddes.

Sen var det dax för det mindre roliga, nämligen att få en spruta i varje ben. Efter första sticket skrek han rejält och tårarna rann. När jag hade tröstat honom och han hade lugnat ner sig var det dax för andra benet=( Usch, det gör så ont i mig när mina barn har ont och det gör inte mindre ont trots att jag vet att jag skyddar mina barn med dessa sprutor. Men nu är det gjort och Max slutade vara ledsen ganska fort igen.

När vi kom hem la jag honom i vagnen och gick en runda, han somnade som en stock direkt och sover fortfarande ute på trappan. Markus blev hämtad av morfar i morse och ska vara på gården hela dagen. Kusin Albin skulle också vara där och då var lyckan ännu större för Markus som verkligen avgudar sin 11-åriga kusin. Jag ska snart förbereda middag till Max och sen får vi handla lite, kylen är nästan tom - igen.

3 kommentarer:

  1. Nu var jag tvungen att plocka fram barnens BVC-böcker :-) Hannes vägde 10,8 kg och var 84 cm när han var 1 år och Lovaliten vägde 9,1 kg och var 77,5 cm. Idag är siffrorna 22 kg/121 cm och 15 kg/96 cm :-)

    Stackars Max som har blivit stucken idag. Det är skönt att de kommer över det så snabbt.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Åhh..stackars liten... snart är det Ebbas tur. Hon har blivit sjuk efter båda sina sprutor - och blir väl säkert det igen denna gång.

    Vi ska till BVC och få nya siffror i nästa vecka, efter träffen faktiskt :) Ska bli spännande...

    Kram!
    (är inte inloggad - hoppade hit från fb)

    SvaraRadera
  3. Gott att lillkillen växer och frodas (fast det ser man ju med blotta ögat att han gör :-))!

    KRAM

    SvaraRadera