fredag 9 oktober 2009

Gårdagen och i dag!

I går var vi hos Helen på mamma-barn-träff. Det var jag&Max, Marie&Ellinore, Jeanette&August och Helen&Ebba. Vi gick först en lång promenad i underbara Ramlösaparken och sen blev vi bjudna på en fantastisk pastasalladbuffé med mängder av goda saker att lägga på tallriken. Lägg där till en himmelsk chokladkaka, massor med trevligt prat, mys med barnen och goa skratt - så förstår ni att det var succé på Fridas Gata! Tack Helen för en supermysig dag!
Nu har Ellinore fått kläm på hur man går! Heja, heja! Finaste Ebba - husets värdinna!
I dag har jag och boysen varit hemma och njutit av det fina vädret. Vi har sopat lite löv och gjort lite snyggt i rabatten på framsidan. Max hjälpte till!
Sen blev det fika ute, måste ju äta upp chokladbollarna sen födelsedagen=)

Markus tog fram solstolen också=)
Sen när Nicke kom hem hade han med sig en GIGANTISK kasse från H&M - och allt var till mig! Jag fick en helt ny höstgarderob, närmare bestämt 14 nya plagg!! Det var två par jeans, tunika, toppar, stickad kofta, pikétröja, skjortor och trosor. Och nej, han har inte vunnit på Lotto....Men det härliga är att för dessa 14 plagg betalade han 2800 kr! Har jag världens finaste make eller har jag;-) Tack älskling för att du tänker på mig och alltid kan överraska!


Nu har vi ätit räkor och gott bröd och fredagsmyset har lagt sig på Fältgatan. Det blir Idol och lösgodis sen - är det fredag så är det fredag!

5 kommentarer:

  1. Va gullig....Love is in the air..trallala...
    :-)

    Härligt att bli lite överraskad, det behövs i ett förhållande, håller gnistan vid liv, liksom......

    SvaraRadera
  2. Ja han är ganska underbar min storebror:) men det är du oxå:) Det förtjänade du.. Och bara diggar Max stil som han sitter ,haha

    SvaraRadera
  3. Verkligen gulligt av goa Nicke, men VAR är FÄRGEN??? ;-)

    Skillnaden från dig och mig är att min man ger mig de där pengarna istället så att jag själv får gå och köpa vad jag vill ha.

    ... Ha ha! Det var nästan Anna Anka-varning på den! ;-D Skämt åsido - jag shoppar själv och jag betalar själv (i 9 fall av 10 iaf ;-)).

    Ha en fin kalasdag (som jag visserligen redan önskat dig/er via sms)!

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Nina: man ser faktiskt inte färgerna bra på bilden, även om det går i ljusblått, mörkblått, lila, rosa och vitt. Tunikan är knall lila, pikén har rosa ränder, den ena skjortan är ljusblå och rosa! Men ändå så går det "hand-i-hand" allting=)

    SvaraRadera