måndag 12 oktober 2009

Kallt = jul?

I dag är det kallt i Skåne! När jag hade lämnat Markus hos dagmamman gick jag en lång runda med Max (som låg varmt nerbäddad i vagnen) och det behövdes både mössa och vantar för att hålla värmen. Men det är härligt med kall luft och strålande solsken!

När jag och Max hade fått i oss lite lunch så körde vi till Ica Maxi för att handla. Där var det i full gång.......julen har dragit in på Maxi!! Adventsljusstakar i långa rader och tomtar som ska trängas på hyllorna. Jag kikade lite på vad som fanns och konstaterade att det är mysigt med julen runt knuten (för tiden går fort). Lite ångestfyllt är det dock med jultiden, för efter den så ska jag börja jobba igen=( Älskar mitt jobb och tycker det är superkul, men vet ju att det är sista gången jag är föräldraledig och får ha en sådan underbar tid med mina barn.

Nåja, jag gick vidare och då kommer man till leksakerna. Där stod Markus efterlängtade polisstation i Lego till ett bra pris så den hamnade i kundvagnen - årets första julklapp är därmed inköpt. Och sen kommer vi till det "värsta".......min familj vet hur mycket jag älskar julmust och clementiner som jag intar i stora mängder under julen och nu stod den där och ropade på mig.......

TA MED MIG HEM!!!!!!!!!!!!

Och det gjorde jag.........

6 kommentarer:

  1. Kallt i Skåne? Vadå, var det under +10 grader eller?? ;-)

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag var på Maxi i fredags och då fanns där ingen spår av julen... det är snabba ryck!
    Åh... julmust, det har jag inte druckit än. GOTT! Däremot har jag nog tryckt i mig femtioelva clementiner den senaste veckan :-)

    SvaraRadera
  3. DRICK MIG!!! Var den god Emilia? xoxo // Johanna

    SvaraRadera
  4. Nina: kallt i dag innebar 4 grader=)

    SvaraRadera
  5. Den var inte så god som jag trodde Johanna! Det fattades nog clementiner, pepparkakor och choklad till;-)

    SvaraRadera
  6. Här dricker vi julmust minst sex månader om året :)

    SvaraRadera